به گزارش ایرنا این طرح بعدازظهر شنبه در شهر نوجین شهرستان فراشبند آغاز شد که به گفته امیر سرتیپ دکتر شهنام بابلی مدیریت بهداشت درمان نزاجا این طرح در یک منطقه محروم استان فارس آغاز شده است.
وی که در آیین آغاز این طرح سخن می گفت افزود:‌با دستورو تدابیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طرح مردم یاری های مختلفی درنقاط محروم کشور اجرا کردیم که طرح مردم یاری بهداشت ودرمان یکی از آنهاست که امروز شاهد اجرای آن در منطقه محرومی در استان فارس هستیم.
بابلی افزود:دراجرای این طرح یک بیمارستان صحرایی در منطقه دائر کردیم که مجهز به بخش های اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه،سوگرافی، چشم پزشکی همراه با پزشکان متخصص و فوق تخصص آماده ارائه خدمات درمانی به مردم این منطقه محروم است.
وی گفت: این بیمارستان به مدت 5 روز به بیماران این منطقه خدمات درمانی رایگان ارائه می دهد.
همچنین در این مراسم امیر جمشیدی فرمانده ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حرکت درمانی علاوه بر ارائه خدمات رایگان به مردم آسیب پذیر این منطقه محروم، بیانگر آمادگی نیروهای بهداشت ودرمان نیروی زمینی در مواقع بحران است.
وی افزود:ما بر اساس نیاز مردم منطقه و مشکلاتی که بیشتر بیماران با آن درگیرهستند پزشک اعزام کرده ایم. جمشیدی افزود: در اجرای این طرح مردم یاری تعداد 20 پزشک متخصص و فوق تحضص در بخش های مختلف همکاری دارند که بطور شبانه روزی به ارائه خدمات رسانی مشغول هستند.
محسن پور زارعی فرماندار فراشبند با قدردانی از تلاش فرماندهان ارتش که توجه خاصی به بهداشت ودرمان مناطق محروم دارند گفت: برای حل مشکلات مردم اولویت ما با بیماران هدف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرهای نوجین دهرم و فراشبند است و اولویت بعدی ما سایر مردم هستند.
وی افزود:در اجرای این طرح که با استقبال خوب مردم روبرو شده است مردمی که توان مالی ندارند و یا دسترسی به پزشکان متخصص ندارند می توانند از این امکانات بهره مند شوند.
فراشبند در 173 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.
خبرنگار:‌ناصردرخشنده:‌غلامرضا مالک زاده
7372 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.