رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کلینیک خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی را بصورت رایگان به گروه های هدف که کودکان و دانش آموزان زیر 14 سال در مناطق محروم ،صعب العبور و عشایری است را ارائه می دهد.
دکتر محمد رحمانیان افزود: از اهداف بعدی ما ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار، مادران شیرده و گروه سالمندان است.
وی بیان کرد که 276 میلیون تومان اعتبار برای کلینیک سیار دندانپزشکی اختصاص داده شده است و از آغاز طرح تحول نظام سلامت تا کنون در بخش بهداشت سلامت دهان و دندان در شهرستان جهرم 3 میلیارد تومان هزینه شده است.
رحمانیان با اشاره به فعالیت کاری دندانپزشکان در کلینیک سیار دندان پزشکی گفت: با توجه به جدول کاری و زمان بندی که برای دندان پزشکان در نظر گرفته شده است ، 200 روز کار فعال در سال دارندکه امیدوار هستیم با همکاری دندانپزشکان در حوزه دانشگاه و بخش خصوصی این عدد را به 300 روز کار فعال برسانیم.
18 مرکز روستایی در جهرم دارای یونیت ثابت دندان پزشکی هستند که با افتتاح این کلینیک سیار دندانپزشکی و احتساب یک دستگاه آمبولانس سیار دندانپزشکی موجود از قبل، امکان خدمات رسانی به تمام مناطق محروم شهرستان فراهم شده است.
در حال حاضر 18 دندانپزشک از دانشگاه علوم پزشکی و 2 داوطلب دندانپزشک از بخش خصوصی آماده ارائه خدمت به مردم در مناطق محروم هستند.
جهرم در 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
7369 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.