به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی ساردو عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز دندانپزشک افزود: سه واحد شهری و 28 واحد فعال روستایی در طرح تحول سلامت خدمات دندانپزشکی را به مردم مناطق جنوب کرمان ارائه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: 14 میلیارد ریال طی سال گذشته در جنوب کرمان در راستای تجهیز واحدهای دندانپزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی هزینه شده است و تمام این خدمات با حمایت دولت تدبیر و امید در زمینه طرح تحول سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 40 دندانپزشک در این منطقه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مردم خدمات ارائه می کنند که 31 نفر از این تعداد در اجرای طرح تحول سلامت فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت های خوب طرح تحول سلامت در زمینه دندانپزشکی افزود: در قالب برنامه پزشک خانواده به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت بیمه روستایی یک دندانپزشک جذب شده است که به ارائه خدمات سطح 2 مانند فیشورسیلانت، ترمیم، پالپوتومی و جرم گیری می پردازد.
وی ادامه داد: خدمات سطح یک دندانپزشکی نیز توسط بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشتی به مردم ارائه می شود و شامل وارنیش، فلورایدتراپی دانش آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، توزیع مسواک و خمیردندان در منطقه جنوب کرمان است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.