در این یادداشت به قلم فرزاد وثوقی آمده است: بسیار خوشحالیم که این بار استاندار فارس ، پشت میز نشین نیست و پای کار است . کارهای بزرگی پیش روی استاندارفارس جناب مهندس تبادار قرار گرفته است . یکی از مهمترین کارها توجه به پروژهای نیمه تمام فارس است که اگر خوش بین باشیم زیر 15 سال تمام شوند وبه سراغ پروژهای جدید برویم . پروژهای جدیدی که نیازهای اشتغال را درخود جای داده باشد چراکه پروژه های تاریخ گذشته علی القاعده فرصت زمانی خود را از دست داده اند واز برنامه های زمانبدی شده توسعه عقب افتاده انداما باید برای اتمام آنها تلاش کرد.
این روزها اولویت فارس تامین آب است . همین روزهاست که جناب استاندار باید به سراغ خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز بروند .این پروژه مهم هم سالهاست که عقب افتاده ودلیلی ندارد غیر از اعتبارات نداشته . موضوع انتقال آب از خلیج فارس هم علی رغم تمامی گفتارها یک ضرورت است چراکه فارس در وسعت خود به خشکی افتاده است وباید به منابع آب دسترسی پیدا کند هر چند با طرح موضع بین دواستان فارس وهرمزگان تنش ایجاد شد اما باید ها را باید مورد توجه قرار داد چراکه بدون اب حتی ساخت پتروشیمی هم در فارس غیر ممکن است .
جناب استاندار توجه داشته باشند استان فارس روی خط زلزله وبحرانهای شدید ناشی از آن قرار دارد وهر آن امکان دارد گسل ها فعال شوند وخسارت ها وجبران ان گریبان اعتبارات اندک فارس را بگیرد . در زلزله های اخیر جنوب فارس بودند ساختمانهای دولتی جدید الحداثی که در برای زلزله های نه چندان شدید مقاومت نکرد واستاندار سابق با جدیت سازندگان را مورد خطاب قرار داد که چرا وچگونه ممکن است در عین نظارت های نظام مهندسی در عصر حاضر وسایر فاکتورهای مقاوم سازی ، این بنا های دولتی دچار خسارت شوند وای به حال ساخت وسازهای خصوصی که آنان هم ممکن است در غفلت نظارت ها دربرابر زلزله مقاوم نباشند .
اما زلزله سازهای قدیمی وغیر مقاوم را نشانه گرفته که البته در شیراز وبافت قدیم شمار انان بی شمار است و با بروز حادثه زلزله در بافت قدیم شیراز امکان دارد از کشته ، پشته ساخته شود .گسل های خطر ناک در بخش های شمال غرب ، غرب ، جنوب وجنوب شرق استان فارس متمرکز شده اند . از جمله گسل های فعال وخطر ناک می توان به گسل های کازرون ، سر پوشان و سروستان اشاره کرد. گسل کازرون گسلی است که از یا سوج شروع می شود واز نور آباد وکازرون وبرازجان عبور می کند وبه خلیج فارس و قطر می رسد از این روست که به این گسل ، گسل قطر کازرون می گویند .
پس خشکی فارس وزلزله خیز بودن آن دو فاکتور مهم در امر توسعه است که سرمایه گذاران داخلی وخارجی به آن توجه می کنند . اما مدیران ارشد فارس و نمایندگان مجلس استان باید این تهدیدات را مدیریت و درحد امکان تعدیل کنند .
با قبول تصدی استانداری فارس از سوی جناب تبادار همه در انتظار بودیم ایشان در دفتر کار خود حضور یابند و بیشتر به نقل وانتقال مدیران قدیم وجدید بپردازند اما جناب تبادار دراین حرکت جدید فقط به فکر عمران وآبادانی است وبا بازدیدهای شبانه روز خود بهترین استراتژی مدیریتی را انتخاب کرده اند . کار فقط درمیدان عمل میسر خواهد بود و به نشستن وگوش به حرف های سیاسی گروههای پست طلب دادن مشکلات فارس را حل نمی کند .چنانچه تا کنون فارس عقب مانده است . برای توسعه سرمایه گذاری هم نیاز به آمایش سرزمین داریم . اینکه در کدام منطقه کدام سرمایه گذاری انجام شود . خوشحالیم که با این رویکرد جناب استاندار حتما به آمایش سرزمین واستقرار فرصت های مناسب هم توجه خواهد شد وانشالله فارس از این گرداب بیکاری وعقب ماندگی خارج شود . انشالله
6114/ 2027
دریافت: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.