سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات رونق تولید برای طرح های نیمه تمام صنعتی و کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تسهیلات سرمایه در گردش و افزایش نقدیندگی سرمایه گذاران پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: دولت دوازدهم برای توسعه صنعت این شهرستان و رفع محرومیت از زادگاه معمار کبیر این میزان تسهیلات ویژه را تخصیص داده است.
وی بیان کرد: با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و بسته های تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری، خمین در ریل توسعه صنعتی قرار گرفته است.
فرماندار خمین گفت: قرار دادن خمین در فهرست مناطق محروم، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی بسته تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در خمین است.
ساداتی افزود: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته به طوری که این میزان کمترین قیمت زمین در سطح کشور است ،ضمن اینکه سرمایه گذار یک سوم بهای زمین را می پردازد و بقیه را زمان بهره برداری واحد صنعتی پرداخت می کند.
وی ادامه داد: تدابیر دولت با بسته های تشویقی ویژه برای خمین باعث رشد سرمایه گذاری در بخش صنعتی شد به طوری که شمار واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خمین به 154 واحد رسیده که 43 واحد آن از سال 92 کلید خورده و یا درحال بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجوز راه اندازی بزرگترین صنعت پتروشیمی در غرب کشور و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع در خمین انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: صنعت پتروشیمی در خمین بیش از 40 درصد و سایپا نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این طرح های بزرگ حجم سرمایه گذاری صنعتی در خمین تا 2 برابر این رقم افزایش می یابد.
وی بیان کرد: افزایش 67 درصدی اعتبارات استانی خمین، تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی روستایی از محل مناطق محروم و تزریق اعتبار آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری ها از بسته های حمایتی دیگر دولت برای رونق اقتصادی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در زادگاه امام راحل است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که با 105 هزار نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 16 درصد است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.