به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه فجر فارس سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی در آیین اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید عبدالله اسکندری افزود:‌گرچه دشمنان انقلاب اسلامی و بعضی وابستگان داخلی آنان تلاش می کنند فرهنگ شهادت در جامعه کمرنگ شود اما خون پاک شهدایی مانند شهید اسکندری اجازه این کار را به آنان نمی دهد و از انحرافات جلوگیری می کند.
وی با تجلیل از فعالیت های شهید اسکندری در دوران دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دیدار با خانواده شهید حججی مسیر روشنی را برای اهداف شهدای مدافع حرم ترسیم کردند و صحبت های ایشان شهید اسکندری را هم در بر می گیرد.
غیاثی ادامه داد: شهیدان اسکندری و حججی دو شهید والامقام از جمع شهدای بی سر مدافع حرم هستند که در مسیر ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گام برداشته اند و نحوه شهادت آنان نیز حسینی بوده است.
فرمانده سپاه فجر با تاکید بر لزوم معرفی شهید اسکندری به اقشار مختلف جامعه ایران گفت: همرزمان این شهید بزرگوار در سپاه فجر اقدامات موثری برای انتفاع اسلام عزیز و مردم استان فارس داشته اند و قرارگاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت زدایی سپاه فجر به نام شهید اسکندری مزین شده است.
وی با اعلام آغاز به کار قرار گاه امنیتی - اجتماعی و محرومیت زدایی شهید اسکندری در آینده نزدیک گفت: برای تشکیل این قرارگاه نزدیک به یک سال مطالعه و بررسی میدانی انجام شده و به تصویب فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسیده است.
غیاثی ادامه داد: پانزده نقطه محروم و دارای آسیب های اجتماعی و ناهنجاری در شیراز شناسایی شده اند و در قالب تشکیل قرارگاه شهید اسکندری بزودی طرح های امنیتی - اجتماعی و محرومیت زدایی سپاه فجر در این مناطق از جمله در محدوده اطراف حرم مطهر اجرایی می شود.
فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه بر ادامه راه شهید اسکندری مصمم هستیم گفت: در برگزاری نمایش بزرگ میدانی و چند رسانه ای فصل شیدایی که یک برنامه تاثیرگذار فرهنگی بر مبنای ارزش های انقلاب اسلامی بودبه موضوع برجسته کردن نقش شهدای شاخص فارس در دفاع مقدس نظیر شهید اسکندری توجه شده بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.
غیاثی ادامه داد: سپاه فجر برای مقابله با هجمه فرهنگی استکبار جهانی برگزاری برنامه های فرهنگی تاثیرگذار و فاخر هنری بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا را در دستور کار قرار داده است.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به اعطای درجه سرتیپی به سردار شهید عبدالله اسکندری، گفت: این حکم که در نوع خود برای نخستین بار صادر شده با موافقت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به خانواده سردار شهید عبدالله اسکندری ابلاغ شده است.
در این مراسم حکم درجه سرتیپی سردار شهید عبدالله اسکندری که از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.
شهید عبدالله اسکندری مدیرکل پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خرداد 1393 در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید.
پیکر این شهید به وطن بازنگشته است.
دریافت خبر:‌ محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.