به گزارش ایرنا این مسابقات که به مناسبت روز جهانی صلح و هفته دفاع مقدس شنبه در باشگاه سوارکاری آرش شیراز برگزار شد، سوارکاران شرکت کننده به سبک کُره ای به صورت سه شوت ، 2 شوت و کاباک با هم به رقابت پرداختند.
در پایان این رقابت ها محمد مهدی جوانمردی از شیراز بر سکوی قهرمانی ایستاد ، بهنام قهرمانی و محمد رضایی هم از شیراز به ترتیب دوم و سوم شدند.
رئیس هیات تیرو کمان فارس شنبه به ایرنا گفت : این رقابت ها پس از یک وقفه 18 ماهه برگزار شد از این رو بانوان علاقه مند به این رشته که دلسرد بودند نتوانستند شرکت کنند.
تفضل روحانی افزود:می کوشیم این مسابقات سنتی را به طور مرتب برگزار کنیم تا علاقه مندان بتوانند از این رشته مفرح که ریشه در تاریخ کشورمان دارد ، نهایت استفاده را ببرند.
وی گفت: کمان معروف هوآرانگ که یک کمان سنتی کره‌ای است و با آن روی زمین و روی اسب تیراندازی می‌کنند بر گرفته از کمان ایرانی است و آنها با تغییراتی که به آن داده‌اند این کمان را به شکل امروزی درآورده‌اند.
روحانی بیان کرد: این کمان ظرافت کمان‌های ایرانی را ندارد اما فرم کلی و نمای جانبی آن برگرفته از کمان ایران است.
رئیس هیات تیر و کمان فارس اظهار داشت: کره‌جنوبی به اندازه‌ای در این رشته ورزشکار دارد که به سرعت جایگزین یکدیگر می‌شوند و ما نیز باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری جذب این رشته شوند ضمن اینکه کره ای ها پذیرفته اند که خاستگاه این ورزش ایران است و اصطلاحات فارسی آن را به‌ کار می‌برند.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7368/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.