به گزارش ایرنا امیر سرتیپ حسین محمدی، چهارشنبه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس (سی و یکم شهریور) در جمع تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در شیراز افزود: ضروری است فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای بی بدیل آن برای همه مردم ایران به ویژه جوانان بیش از پیش تشریح شود چرا که این آشنایی و مانوس شدن ما را در برابر هجمه عظیم فرهنگی دشمنان بیمه می کند.
وی ادامه داد: دشمن وقتی ببیند ملتی در هیچ یک از شئون و نیازمندی هایش وابستگی به بیگانه ندارد، بدون تردید ابزار تهدید را هم از دست می دهد، حربه ها و تحریم هایش ناکارآمد می شود و به خود جرات تعرض نخواهد داد.
سرتیپ محمدی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تحریک عوامل داخلی، توطئه های مختلفی از جمله آشوب و ناامنی، تحریم های بین المللی و ترور شخصیت های انقلابی را طراحی کرد اما به سبب هوشیاری ملت مسلمان ایران و رهبری حضرت امام خمینی (ره) در اهداف خود ناکام ماند.
او افزود: دشمنان پس از این ناکامی، با تحریک صدام حسین و چراغ سبزی که به او نشان دادند، تحمیل یک جنگ را در دستور کار خود قراردادند تا از این طریق بتوانند نظام نوپای جمهوری اسلامی را به شکست بکشانند.
وی اضافه کرد: سرانجام رژیم بعثی عراق پس از مقدمه چینی ها، ایجاد تشنج در روابط 2 کشور و تلاش در مشوش کردن اذهان عمومی، سازمان ها و نهادهای بین المللی، در سی و یکم شهریور 59 حمله گسترده و همه جانبه ای را به مرزهای ایران آغاز کرد.
امیر محمدی ادامه داد: به ظاهر یک طرف این نبرد کشور عراق قرار داشت ولی در حقیقت تمام توان کشورهای متخاصم با ایران در نوک پیکان حمله همسایه غربی ایران جمع شده بود تا اثری از ایران اسلامی باقی نماند.
وی بیان کرد: اما با فداکاری، شهادت طلبی و از جان گذشتگی فرزندان غیور ایران اسلامی در جبهه ها، رهبری حضرت امام(ره) و پشتیبانی ملت بزرگ ایران از رزمندگان، سرانجام دشمن بدون هیچ توفیق و کوچکترین امتیازی با سرافکندگی ناگزیر به ترک مخاصمه شد و مهمتر از آن پشتیبانان رژیم بعث هم از گذشته ناامیدتر شدند.
وی، دفاع مقدس را فرهنگ احیای ارزش های ناب محمدی (ص)، خودباوری و استقلال مردم ایران اسلامی دانست و افزود: سنگرهای جبهه ها، به جز دفاع از مرزهای آبی و خاکی وطن و حفظ تمامیت ارضی کشور، محور عبادت و میعادگاه عاشقان و رزمندگان ارتش اسلام نیز بود و چون نیت، قرب الهی و انجام وظیفه دینی و ملی در میان بود از بطن مرارت های بی شمار جنگ، ارزشهایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت و ایثار تبلور یافت.
سرتیپ محمدی گفت: به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهیم که ارتش جمهوری اسلامی هیچگاه از رصد تهدیدهای دشمن غافل نبوده و کوچکترین تحرکات دشمن از نگاه تیزبین کارشناسان نظامی پوشیده نیست.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح با انگیزه قوه ایمانی و بهره مندی از تجهیزات پیشرفته که به همت دانشمندان همین مرز و بوم تولید شده و از قابلیت بالا برای دفاع و ضربه زدن به دشمن در زمین، هوا و دریا برخوردار است، تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، هر تهدیدی که جنبه عملی به خود گیرد را در نطفه سرکوب خواهد کرد.
به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان ایران اسلامی، در تقویم رسمی کشورمان از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.