به گزارش ایرنا، علی همتی پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی پیشرو در صادرات فارس افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی فارس برای افزایش توان رقابت در بازارهای مختلف نیازمند تجهیز و نوسازی ماشین آلات خود هستند تا تولیدات آنها علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت و رونق، بیش از پیش توان رقابت با تولیدات مشابه خارجی را داشته باشد.
وی، با اشاره به شناسایی واحدهای قدیمی استان افزود: همچنین امسال با رویکردی متفاوت به سمت شرکتهای دانش بنیان، واحدهای راکد و نیمه راکد اولویت بندی شده و با منابع موجود احیا می شوند.
همتی گفت:هم اینک ازمجموع چهار هزار و 235 واحد تولیدی و صنعتی استان،یک هزار و 100 واحد در عرصه صادرات و واردات فعالیت دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت گسترش صادرات غیر نفتی در دولت دوازدهم و برنامه توسعه پایدار کشور تا افق 1404، برای بهره مندی استان از پتانسیل های صادراتی و رفع موانع پیش روی صادرات، مباحث مرتبط با حوزه در کارگروه توسعه صادرات استان به جدیت بررسی و راهکارهای مناسب اتخاذ می شود.
او اظهارکرد:ضروری است که سرمایه گذاری ها و تزریق منابع موجود استان به سمتی هدایت شود که به ارتقای شاخص های تولید و اشتغال و توسعه امر صادرات در بخش های مرتبط منتهی شود.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس بیان کرد:افزایش صادرات غیرنفتی، برند سازی تولیدات استان، هموار کردن مسیر حمل و نقل تولیدات استان، احداث و تجهیز ترمینال توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت های موجود تولیدات صادراتی از اولویت ها و برنامه های عملیاتی این سازمان در سال جاری است.
همتی اضافه کرد:معادن سنگ استان و صنایع وابسته به آن که از ظرفیت صادراتی خوبی برخوردارند نیز می توانند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تاثیرگذار باشند و با تکیه بر مزایای نسبی و رقابتی خود، بازوهای صادراتی فارس را بیش از پیش تقویت کنند و جایگاه خود را در بازار جهانی ارتقا بخشند.
او ادامه داد: با توجه به پرداخت تسهیلات رونق تولید، بهترین و موثرترین راه خروج صنایع کوچک و متوسط از مشکلات، افزایش کیفیت کالا با هدف عرضه محصول در بازارهای خارجی است.
وی بیان کرد: تولید کالا و محصولات در واحدهای صنعتی و معدنی استان باید آگاهانه و با مدیریت علمی و صحیح انجام شود چرا که شناخت سلایق مختلف مصرف کننده و تلاش برای تولید محصولات جدید می تواند به موفقیت صنایع کوچک در بخش صادرات کمک کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، بر لزوم فراهم کردن زمینه صادرات و بازارسنجی کشورهای هدف نیز تاکیدکرد و گفت: در کنار افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی تولیدات، باید در جهت نفوذ به بازارهای جدید نیز گام برداشت.
همتی افزود: تولیدات فارس از قابلیت حضور در بازارهای خارجی و منطقه ای‌ برخوردارند و با توجه به تولید محصولات صنعتی،معدنی، کشاورزی،باغی، زراعی،دامی و پتروشیمی دراین استان ضرورت دارد که محصولات این بخش ها با نگاه صادرات محور تولید شود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.