به گزارش ایرنا، این افراد تاکسی های اینترنتی را تهدیدی برای فعالیت تاکسی تلفنی ها دانسته و خواستار جمع آوری آنها شدند.
در پارچه نوشته هایی که در دست این افراد است، تاکسی اینترنتی را عامل ایجاد ناامنی و آسیب های اجتماعی معرفی کرده اند.
این افراد همچنین رانندگان فعال در تاکسی اینترنتی را افراد فاقد صلاحیت و تخصص دانسته و ادامه فعالیت آنها را ضربه ای به اعتبار 50 ساله مردم شیراز به تاکسی تلفنی ها دانسته اند.
رانندگان تاکسی یکشنبه پنجم شهریور 96 نیز در یکی از چهارراه های شیراز به مخالفت با تاکسی های اینترنتی اقدام کردند و با تجمع در این محل به فعالیت آن همچنین مسافربران شخصی دراین شهر اعتراض کردند.
تابستان امسال مردم شیراز بیش از پیش نام اسنپ را شنیدند و به تدریج استفاده از آن بیشتر شد.
کارکرد اسنپ و تاپ سی که می توان آن ها را نرم افزار هوشمند یا اپلیکیشن نامید به این صورت است که با نصب آن ها برروی گوشی های هوشمند همراه و اتصال به اینترنت می توان تقاضای تاکسی کرد.
مسافر در هر نقطه از شهر یا هر مکان تحت پوشش، مبدا و مقصد خود را روی گوشی مشخص می کند و به شرکت مربوط اعلام می کند و اپلیکیشن به صورت خودکار نزدیک ترین راننده یا رانندگان را به مشتری معرفی و نرخ را نیز برای مسافر و راننده مشخص می کند.
امکان ردیابی با جی پی اس(GPS) نیز فراهم است و امکانات دیگری مانند اعلام رضایت و شکایت نیز بر روی این اپلیکیشن نصب شده است.
رانندگان اسنپ می گویند برای فعالیت در این شغل از ما گواهی عدم سوءپیشینه گرفته شده و تمام مراحل قانونی را طی کرده ایم و در مقایسه با تاکسی های معمولی ما از نظر رصد وردیابی در دسترس تر هستیم.
کارشناس روابط عمومی اسنپ هم به ایرنا گفت:به عنوان سرویس هم سفر آنلاین، توسعه اسنپ در شیراز می تواند زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی باشد.
حامد پورحسینی بیان کرد که تعداد قابل توجهی ازافراد به عنوان همراه (راننده) در این مجموعه در شیراز مشغول به کار شده اند که با توسعه آن امکان جذب تعداد بیشتری راننده نیز فراهم خواهد شد.
شیراز بعد از تهران، کرج و اصفهان چهارمین شهر کشور است که اسنپ خدمات خود را در آن به شهروندان ارائه می دهد.
کارشناس روابط عمومی اسنپ کشور اظهار کرد: تیم های عملیات و بازاریابی اسنپ به طور پیوسته در حال گسترش هماهنگ ناوگان و مسافران هستند و در شهر شیراز نیز تعداد و گستره‌ ناوگان همراهان (رانندگان) متناسب با تعداد متقاضیان اسنپ که با رشد قابل توجهی در حال افزایش است توسعه می یابد.
پورحسینی امیدوار است در آینده نزدیک خدمات هوشمند حمل و نقل اسنپ به سایر شهرهای استان فارس نیز تسری یابد.
سرعت دسترسی به خدمات،کاهش هزینه های مصرف کننده و دستیابی به کیفیت بهتر در خدمات حمل و نقل شهری از جمله مزیت های استفاده از سرویس های هوشمند حمل و نقل شمرده شده است.
کارشناس اسنپ اظهار داشت: افراد متقاضی به همکاری با اسنپ به عنوان همراه (راننده) باید ضمن ارائه‌ مدارکی مانند گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک شناسایی مالکیت و بیمه‌ خودرو، در دوره‌های آموزشی اسنپ نیز شرکت کنند و در صورت دارا بودن تمام شرایط می توانند فعالیت خود را در ناوگان آغاز کنند.
اسنپ (Snapp) نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است.
6122 / 1876
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.