به گزارش ایرنا افتتاح طرح گاز رسانی به 15روستا در بخش جره و بالاده، کنارتخته و بخش مرکزی شهرستان کازرون از جمله این طرح هاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، چهارشنبه و در آخرین روز از هفته دولت در آیین افتتاح این طرح بیان داشت: با وجود محدویت منابع مالی و اعتباری، دولت در حوزه گاز رسانی به ازای هرخانوار 125میلیون ریال هزینه می کند و می توان گفت در این حوزه در استان فارس حرکتی انقلابی صورت گرفته است.
یدالله رحمانی افزود: ظرف 50 سال گذشته، در حوزه شهری 46 درصد، در مناطق روستایی 146درصد و در حوزه صنعت 39 درصد در استان فارس، عملیات گاز رسانی در مجموع با 14 هزار و 200 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال 97 گاز رسانی به تمام مناطق فاقد گاز این استان به انجام رسد.
معاون بهره برداری شرکت گاز استان فارس هم در این آیین بیان کرد: اجرای عملیات گاز رسانی به 15روستای یاد شده
با 75 کیلومتر شبکه گذاری و صرف بیش از 125میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسید.
علی اکبر میدانشاهی افزود: هم اینک عملیات گاز رسانی به 58 روستای دیگر شهرستان کازرون با اعتباری افزون بر 404میلیارد ریال شروع شده است که تا پایان سال 97 به انجام می رسد.
همچنین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، پایانه حمل و نقل جاده ای کازرون نیز افتتاح شد.
این پایانه که با 14میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیربنای 550 مترمربع احداث شده، دارای استراحتگاه برای رانندگان است و از ظرفیت روزانه 50 دستگاه کامیون برخوردار است.
رحمانی، در ادامه سفر به کازرون از دستگاه کنترل هوشمند آبیاری کشاورزی که توسط یکی از مخترعان این شهرستان ابداع و به ثبت رسیده است، رو نمایی کرد.
شمار دیگری از طرح هایی که امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته دولت در شهرستان کازرون به بهره برداری رسیدشامل،
افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی شهرداری کازرون ازجمله، شروع به کار دوربین کنترل ترافیک در چهار نقطه شهر کازرون،
بهره برداری از فاز اول پارک بانوان، افتتاح دومین جایگاه عرضه گاز طبیعی (CNG)، افتتاح کانال انتقال سیلاب و آبنمای ورودی شهر کازرون در مجموع با صرف بیش از 300 میلیارد ریال هزینه.
همچنین افتتاح خانه بهداشت و گاز رسانی به روستای بناف در بخش کنار تخته این شهرستان با اعتباری افزون بر 24 میلیارد ریال و بازسازی ساختمان اداره پست کازرون با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال، شمار دیگری از این طرح هاست.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7372 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.