به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی، سه شنبه در ششمین روز از هفته دولت در آیین بهره برداری از فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد تنگاب فیروزآباد، توانمندی های روستایی را شامل بهره برداری بهینه از منابع کشاورزی نظیر آب، خاک همچنین صنایع روستایی مانند صنایع دستی و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و دامی دانست که می تواند برای روستاییان اشتغالزا باشد.
استاندار فارس، مسیر حرکت استان را درجهت توسعه دانست و افزود: فیروزآبادیکی ازمهمترین شهرستان های این استان است چرا که در شرایطی که کمبود آب، مهمترین مشکل در کشور است، سه سد تنگاب، هایقر و سلمان فارسی در این منطقه با حجم عظیم آب وجود دارد که در بارش های آینده تاثیرگذار خواهند بود.
افشانی گفت: آب مهمترین نیاز توسعه است و باید از آن استفاده مطلوب و بهینه شود.
وی، در مورد آینده حوزه حمل و نقل فیروزآباد هم بیان داشت: شرایط حمل و نقل در این شهرستان در آینده ایده آل خواهد بود چرا که هم اینک محور شیراز- فیروزآباد- جم- عسلویه در چهار باند در دست اجراست و تمام قطعات آن نیز فعال است.
او ادامه داد: راه آهن شیراز – بوشهر نیز از طریق محور فیروزآباد به بوشهر و اهواز متصل خواهد شد و در ادامه این خط به شهر بصره عراق متصل می شود تا انتقال کالا و مسافر با سهولت بیشتری انجام شود.
استاندار فارس، همچنین در سفر به شهرستان قیر و کارزین در آیین بهره برداری از خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه آب لارستان، اظهار داشت: بدون تردید اگر این سد وجود نداشت در جریان بارندگی های اخیر خسارت های جبران ناپذیری به شهرقیر و روستاهای پایین دست آن واردمی شد، حجم قابل توجهی آب به هدرمی رفت و نمی توانستیم از این ثروت عظیم استفاده کنیم.
افشانی، با اشاره به مصوبه شورای عالی آب کشور مبنی بر اجرای سالانه 70 هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی این استان گفت: بر اساس این مصوبه، دولت 85 درصد هزینه اجرای آبیاری نوین را پرداخت خواهد کرد و 15درصد مابقی را کشاوران تامین می کنند و باید تلاش شود سهم شهرستان قیر و کارزین در جذب این اعتبار بالا باشد.
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود، سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه هر جامعه دانست و اظهار داشت: مهمترین شاخص این سرمایه، اعتماد عمومی مردم است و جلب این اعتماد از طریق خدمت صادقانه ممکن می شود.
افشانی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از مهمترین و اصلی ترین شاخص ها برای ارزیابی عملکرد مدیران را میزان رضایت مردم قرار داده ایم چرا که فلسفه وجودی مدیران پاسخگویی به نیاز مردم و خدمت به آنها به ویژه در مناطق محروم است.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری و شهرستان قیر و کارزین به مرکزیت قیر در 169کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده اند.
از دوم تا هشتم شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.