به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، عصر پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پترو گاز دالین که به مناسبت هفته دولت در شهرستان سپیدان برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه استان فارس در سال های اخیر در زمینه توسعه واحدهای صنعتی پیشتاز بوده در دولت یازدهم امکان تخصیص بیش از 8. 1میلیارد دلار از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) برای فعالیت های اقتصادی و صنعتی این استان فراهم شد.
شریعتمداری افزود: بیش از یک میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ارزی در دولت یازدهم برای فعالیت های عمده صنعتی استان فارس اختصاص داده شد.
وی بیان داشت: همچنین به همت استاندار فارس بیش از 600 میلیارد تومان منابع برای کمک به واحدهای تولیدی استان مصوب و پرداخت شد که همه این موارد در مجموع پیشرفت خوبی را برای این استان در پی داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود در مورد طرح پترو گاز دالین سپیدان گفت: این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت 48 هزار مترمربع و با 20 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد در زمینه تولید و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند و موجب ایجاد اشتغال برای 300 نفر می شود.
شریعتمداری ادامه داد: با توجه به اینکه محل احداث این واحد تولیدی در محیط زیست بسیار زیبایی واقع شده است، باید در ساخت و ساز این واحد صنعتی، تمام استانداردهای زیست محیطی رعایت شود.
وی گفت: بنا به اظهار پیمانکار این طرح، این واحد صنعتی ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان سپیدان به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 100 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.