معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت و گو با «خبرجنوب» ضمن این که معتقد است باید دستی بر سر و روی سینماهای نوستالژیک و قدیمی شیراز کشیده شود وضعیت فعلی سینماهای این شهر را خوب ارزیابی می کند و می گوید احداث سالن سینما در برخی شهرستان های فارس، توجیه اقتصادی ندارد.
مهدی رنجبر از افتتاح دومین شهر سینمایی کشور با عنوان «شهر آفتاب» در مجموعه بزرگ خلیج فارس در 21 شهریور (روز سینما) خبر می دهد و تاکید می کند که جایگاه شهر شیراز با ساخت این مجموعه که دارای 8 سالن 250 نفره است از مقام ششم جدول به دوم ارتقا مییابد.
به باور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با توجه به پشتوانه ای که از مخاطبان حوزه سینمایی و هنری در شیراز وجود دارد این 8 سالن می تواند حدود 20 درصد فروش کشور را ارتقا دهد.
وی با اشاره به جانمایی این شهر سینمایی در مجتمع خلیج فارس جذابیت این مجموعه را به گونه ای توصیف می کند که صرف نظر از فاصله آن با مرکزیت شهر، قطعاً مورد اقبال عموم قرار خواهد گرفت.
رنجبر می گوید: سه سینما تک در شیراز با سالن های 40 و 50 نفره در کنار سینماهای نوستالژیک و خاطره انگیز حوزه هنری نیز توانسته مخاطب را راضی نگه دارد اما در نیمه اول سال 96 با افتتاح سالن های مجتمع شهر آفتاب به قله اهداف خود در شیراز خواهیم رسید.
احداث سینما در شهرهای زیر 50 هزار نفر مقرون به صرفه نیست
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است؛ احداث سینما در شهرهای زیر 50 هزار نفر مقرون به صرفه نیست چون پس از چند سال آن سینما تعطیل خواهد شد.
طبق آماری که این مسئول ارایه میدهد تعداد سینماهای کشور با 1170 شهر به 100 هم نمیرسد. به باور او وقتی در کشور حتی شهر هشت خانواری هم وجود دارد، ساخت یک سینمای ساده که تقریباً دو میلیارد تومان هزینه در بر دارد توجیه اقتصادی
ندارد.
به زودی مرودشت، نورآباد ممسنی و لامرد دارای سرور دائمی سینما می شوند
رنجبرمیگوید: لار، کازرون، فسا، داراب، گراش، جهرم، استهبان و آباده در استان فارس تنها شهرهایی هستند که سینماهای دائمی دارند.
وی تاکید می کند که شهرستان های مرودشت، نورآباد ممسنی و لامرد نیز تا پایان شهریور دارای سرور دائمی سینما میشوند و سالنهای مجتمع فرهنگی اداره ارشاد این شهرستانها به سالن سینما تبدیل خواهد شد.
عدم استقبال مخاطبان از طرح «سینمای سیار» و «سینما سلام» در شهرستانهای فارس
رنجبر عدم استقبال مردم از طرح «سینمای سیار» و «سینما سلام» را نقد میکند و میگوید: این طرح ها حتی در شهرهای 5 هزار نفره هم اجرا گردید اما به دلیل استقبال اندک و عدم توجیه اقتصادی، دوام نیافت.
وی می گوید درصورتی می توان در سایر شهرستان های استان فارس نیز سینما احداث کرد که شش ماه در طرح «سینما سلام» و «سینمای سیار»، فروش متوسط رو به بالا داشته باشند.
پردرآمد ترین حوزه فرهنگی و هنری کشور، سینما داری است
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سینماداری را پردرآمدترین حوزه فرهنگی و هنری کشور معرفی میکند و انتظار دارد بخش خصوصی در شیراز و شهرستان ها به این حوزه
ورود کند.رنجبر، ارایه رایگان تجهیزات تصویری که 25 تا 30 درصد کل کار است را راهکاری موثر برای ورود بخش خصوصی میداند و در این خصوص از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس از سرمایه گذاران خبر می دهد.
طبق اظهارات این مسئول، مشارکت مردم و ورود بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز سالن های سینمایی قطعاً منجر به سوددهی بیشتر خواهد شد

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 722809
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.