به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی عصر سه شنبه در بازدید از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات رسالت مهم هدایت و تجمیع ظرفیت های متخصصین، معتمدین و خیرین برای بازسازی حرم های مطهر در عراق را بر عهده دارد و مردم سراسر کشور به ویژه فارس نقش مهم و پررنگی در بازسازی حرم های مطهر ایفا کردند.
وی افزود:امروز آثار هنرمندان چیره دست استان فارس حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) را مزین کرده و این افتخار و گواه دلدادگی مردمان مومن ایران اسلامی و خطه فارس به خاندان عصمت و طهارت است.
غیاثی اظهارداشت: اجرای طرح های فرهنگی، آموزشی و رفاهی برای زائران در کنار فعالیت های عمرانی حرم های مطهر و برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و هنری بین شهر مقدس شیراز و شهرهای مقدس در عراق از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان این ستاد باشد.
او اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی حضور داعش در عراق تسلط بر حرم های مطهر در این کشور و جلوگیری از ترویج فرهنگ ناب شیعه بود که تروریست های تکفیری داعش با شکست سنگینی در عراق روبرو شدند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس نیز گفت: ستاد عتبات عالیات فارس 85 پروژه بازسازی حرم های مطهر کشور عراق از جمله ساخت چهار در حرم مطهر حضرت علی (ع) ، پنج در حرم مطهر امام حسین (ع) ، دو در حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) ، شش در حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) و یک در باب القبله حرم مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) را انجام داده است.
اسکندر قاسمی ادامه داد: بیشترین بخش کار ستاد استان فارس در عتبات عالیات عراق در بخش های هنری از جمله خاتم کاری، آیینه کاری، معرق کاری و ساخت ضریح بوده است.
وی عنوان داشت: حمایت مردمی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات یک نقطه عطف است که امیدواریم همچون گذشته این ارتباط و اقدامات مستمر باشد.
او ساخت نیم ضریح خیمه گاه حضرت امام سجاد(ع) را مهمترین پروژه در دست اقدام ستاد فارس در سال جاری عنوان کرد و افزود: این پروژه که هم اکنون در مرحله قلم زنی صفحات نقره و مس است با پیشرفت فیزیکی 48 درصدی با اهدای نذرهای مردم استان در حال انجام است.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار:‌علامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.