به گزارش ایرنا سیدجواد رفاهی، شنبه شب در جمع برخی از فعالان حوزه فرهنگ خراسان رضوی افزود: یکی از رویکردهای حوزه هنری استان در سال جاری رونق پاتوق های فرهنگی و هنری در حوزه هایی از قبیل شعر، داستان، سینما، تئاتر و... در شهرستان های مختلف استان و به ویژه در مشهد است.
وی یادآور شد: بر همین اساس برنامه های متنوعی برای حضور هنرمندان در نظر گرفته شده که قطعا می تواند دستاوردهای فرهنگی بسیار زیادی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی بسیار مناسب برای خودسازی و رشد فضیلت های اخلاقی در جامعه است که می تواند شرایط بهتری را برای حضور در اجتماع برای آحاد مختلف جامعه فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه برکات ماه رمضان قطعا در زندگی افراد جاری است، تصریح کرد: عید سعید فطر نیز از فرصت های دیگر برای شکل گیری فضائل اخلاقی در افراد است و در این میان اهالی فرهنگ و هنر می توانند نقش مهم تری را در خصوص الگوسازی در جامعه ایفا کنند.
رفاهی ادامه داد: حضرت امام (ره) نیز بارها به موضوع اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرده اند و در توصیه های ایشان به دانشجویان و فرهنگیان نیز این موضوعات به چشم می خورد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در روزهای آینده سینمای روباز برای علاقه مندان به هنر سینما در محل حوزه هنری استان راه اندازی شود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، راه اندازی سینمای روباز را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ دانست و اظهار کرد: رونق و حمایت از سینمای اقتباسی با بهره گیری از ادبیات ایرانی و مفاخر این سرزمین از جمله رویکردهایی است که به صورت ویژه با راه اندازی این سینما دنبال می شود.
رفاهی گفت: حمایت از خاطرات و دست نوشته های شهدای انقلاب اسلامی و حضور عوامل فیلم ها و برگزاری جلسات نقد و بررسی از رویکردهایی است که با راه اندازی سینمای روباز در حوزه هنری خراسان رضوی دنبال می شود.
در این نشست برخی از اصحاب فرهنگ و هنر به بیان دغدغه های خود در عرصه های مختلف پرداختند.
خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.