به گزارش ایرنا در همایشی که با نام 'روستاییان فرزانه' روز چهارشنبه در این روستای دوستدار کتاب با حضور بیش از 250 نفر از اهالی این روستا و روستاییان همجوار مانند سروستان و شیدان برگزار شد، از برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی تقدیر شد.
دهیار روستای امامزاده بزم در این همایش گفت: برای برگزاری این مسابقه کتابخوانی، کتاب به همراه پرسش های مسابقه، خانه به خانه تحویل داده و پاسخ مسابقه نیز در صندوقی در بقعه حضرت شاه میر حمزه (ع) جمع آوری شد و در نهایت برندگان این رقابت فرهنگی مشخص شدند.
محمد علی زارعی افزود: علاوه بر کتاب و پرسش های مسابقه، فرمی نیز برای نقاشی کودکان خانواده از محتوای کتاب به خانوارهای روستای امامزاده بزم تحویل داده شد.
او بیان کرد: روستای امامزاده بزم با وجود در اختیار نداشتن فضای فرهنگی و کتابخانه، در حوزه کتابخوانی برنامه های جدی در پیش دارد و یکی از برنامه های مهم این است که تا پایان تابستان 96 نماد کتاب در ورودی این روستا نصب خواهد شد.
زارعی اظهار کرد: همچنین طرح سال 95 این روستا مبنی بر نامگذاری 2 خیابان با عنوان کتاب و کتابخوانی به زودی عملیاتی خواهد شد.
او گفت: دهیاری و شورای اسلامی روستای امامزاده بزم با جدیت به دنبال راه اندازی یک کتابخانه در این روستا هستند و در صورت تحقق این امر، علاوه بر اهالی این منطقه، روستاییان بیش از 10 روستای دیگر از خدمات آن بهره مند خواهند شد.
دهیار روستای امامزاده بزم بوانات در بخش دیگری از مطالب خود اظهار کرد: همایش روستاییان فرزانه از سوی گروه مروج کتابخوانی به همین نام و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات و هیات امنای بقعه حمزه ابن موسی (ع) برگزار شد.
در ادامه این همایش از مدیرمسئول موسسه آفتاب مهر صبا، مجری طرح های کتابخوانی روستای کتابدوست امامزاده بزم، طیبه رضایی کتابدار کتابخانه عمومی بوانات و مجری طرح 'سه شنبه های مهربان'، جوانان فعالان در حوره ترویج کتابخوانی و همچنین برندگان مسابقه 'خونه به خونه' تقدیر شد.
شهرستان بوانات در 230 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
7375 /6118
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.