به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد افزود: هم اینک ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور 350 هزار تن در سال است و طرح بزرگ آلومینیوم جنوب نیز با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن ، به تنهایی با ظرفیتی تقریبا معادل همه واحدهای تولیدی کنونی در کشور، وارد چرخه تولید خواهد شد.
وی با اشاره به گشایش اسناد اعتباری مورد نیاز برای اجرای این طرح در سال 94 گفت: مشکلی در مسیر اجرا فراروی این طرح نیست.
وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای این طرح آثار زیادی در اشتغالزایی و رشد و توسعه منطقه خواهد داشت و زمینه استقرار صنایع پایین‌دستی را نیز فراهم می کند.
وی ادامه داد: در صورت تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این منطقه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد.
نعمت زاده همچنین با اشاره به حضور خود در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان در روز سه شنبه 20 تیرماه جاری گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس و پارسیان هرمزگان با یکدیگر مرتبط هستند و از ضرورت های این ارتباط، نیاز به بندر برای واردات مواد اولیه است.
وی بیان کرد: عملیات ساخت بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان آغاز شده است و این بندر برای تامین مواد اولیه صنایع منطقه از جمله طرح بزرگ آلومینیوم جنوب بهره برداری خواهد شد.
رئیس سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) نیز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال از سیاست های مهم دولت است و به طور قطع، استفاده حداکثری از نیروهای بومی در دوران بهره برداری طرح بزرگ آلومینیوم جنوب صورت خواهد گرفت.
مهدی کرباسیان افزود: با بهره برداری از نیروهای بومی، هزینه‌ها کاهش می یابد و بازده کار نیروی انسانی با توجه به همجواری با خانواده های خود افزایش خواهد یافت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این 31 فروردین ماه امسال و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس از روند اجرای طرح بزرگ آلومینیوم جنوب کشور در لامرد بازدید کرده بود.
نعمت زاده در این سفر گفته بود که این طرح که هم اینک یک هزار و 500 نفر مشغول آماده سازی آن هستند تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه همچنین از برخی طرح های توسعه ای در شهرستان های لامرد و مُهر در جنوب استان فارس بازدید کرد.
نیروگاه سیکل ترکیبی 913 مگاواتی شرکت غدیر انرژی لامرد از جمله طرح هایی بود که نعمت زاده از آن بازدید و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.
بنا بر اعلام مجریان این طرح، این نیروگاه با سرمایه ارزی 540 میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی 600 میلیارد ریال توسط شرکت شانگهای الکتریک گروپ چین(SEC) در حال ساخت است.
بر این اساس، روند اجرای این طرح تاکنون افزون بر 97 درصد پیشرفت داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در سفر به شهرستان مهر از روند ساخت شرکت پیمان رامشیر پلیمر بازدید کرد.
بنا بر این گزارش، این طرح هم اینک 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند نصب برج های تقطیر، مبدل ها و فنداسیون آن پیشرفت قابل توجهی داشته است.
بنا بر اعلام دست اندرکاران، این طرح در یک سال آینده به بهره برداری می رسد.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 464 و 424 کیلومتری جنوب شیراز واقع هستند.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.