مرتضی رهنما، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته برای دستیابی به این هدف لازم است که تمام اشخاص و مجموعه های مرتبط از جمله مالکان، سازندگان، پیمانکاران، راه و شهرسازی، شهرداری ها، نظام مهندسی و صنعت و معدن و تجارت همکاری کنند.
وی ادامه داد: مسیر تولید، توزیع، مصرف و نگهداری مصالح یک مسیر طولانی است و اگر خواستار این هستیم که مصالح استاندارد تولید، توزیع و مصرف شود تمام این مجموعه ها باید همکاری لازم را داشته باشند و هماهنگ عمل کنند.
او اظهار کرد: در فارس نیز شورای فنی استان ظرف مدت حدود سه سال گذشته با مشخص کردن وظایف هر یک از دستگاه ها و برگزاری جلسات متعدد، این هماهنگی را بین دستگاه ها ایجاد کرد.
مدیر کل استاندارد فارس افزود: با توجه به این اقدامات و فعالیت ها، هم اینک از نظر تولید و عرضه و مصرف مصالح استاندارد شرایط خوبی نسبت به سه سال گذشته داریم و کیفیت بیش از 50 درصد مصالح ساختمانی استان افزایش داشته است.
رهنما گفت: البته با توجه به اینکه همواره افراد سودجو و متخلف به دنبال دور زدن قانون و سوء استفاده هستند، مساله نظارت بر تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی استاندارد باید همیشه ادامه داشته باشد و در همین زمینه اخیرا در استان تصمیم گرفته شد که تعداد بازدیدهای مشترک بیشتر و برخوردها هم جدی تر شود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز در استان افزود: امروز در فارس مصالح ساختمانی استاندارد به اندازه کافی وجود دارد و دلیلی ندارد که از مصالح و کالاهای غیر استاندارد استفاده شود.
مدیر کل استاندارد فارس ادامه داد: اداره کل استاندارد یک لیست کامل از تمام مصالح استاندارد تهیه کرده و در بین فعالان و دست اندرکاران صنعت ساختمان برای بهره برداری قرار می دهد و این لیست ماهانه به روز می شود.
وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز ارائه هرگونه خدمات به تولید کنندگان مصالح ساختمانی را منوط به دریافت نشان استاندارد از سوی آنها و تولید مصالح استاندارد کرده است.
رهنما افزود: اداره کل استاندارد در صورت مشاهده فعالیت واحدهای تولید مصالح غیر استاندارد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.