خداداد رحیمی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم کالاهای صادر شده محصولاتی از جمله شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، لبنیات، دستگاه های مبدل حرارتی، سیمان، فرش و سایر کفپوش ها از مواد نساجی، دستگاه های رادار، آرد گندم، کلیدهای جدا کننده مدار، آهن یا فولاد، لوله و مصنوعات پلاستیک و سولفات آمونیوم است.
وی ادامه داد: این کالاها به 43 کشور از جمله آلمان، ترکیه، روسیه، عراق، کره جنوبی، هند، امارات عربی متحده، کویت، افغانستان و قطر صادر شد.
او اظهارداشت: در این مدت رب گوجه فرنگی از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال 95 به ترتیب 82 و 85 درصد افزایش داشته است که کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس از جمله دلایل این افزایش است.
رحیمی در مورد میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرک های فارس هم گفت: در سه ماه نخست امسال، چهار هزار و 808 تن کالا به ارزش 23 میلیون و 401 هزار و 893 دلار از طریق گمرک استان فارس وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 95 از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 19 درصد افزایش داشته است.
وی، همچنین با اشاره به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس نیز گفت: در مدت یاد شده در مجموع 84 هزار و 528 نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شدند که 71 هزار و 218 نفر از آنها ایرانی و 13 هزار و 310 نفر گردشگر خارجی بودند.
او بیان کرد: همچنین در این مدت 84 هزار و 719 نفر مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شدند که 72 هزار و 957 نفر از آنها ایرانی و 11 هزار و 762 نفر مسافر خارجی بودند.
مدیر کل گمرک فارس اظهارداشت: در مدت مورد اشاره نیز مردم این استان 111 بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش 825 دلار از طریق گمرک امانات پستی این استان دریافت و یک هزار و 95 بسته کالا به ازرش 20 هزار و 69 دلار به خارج ارسال کردند که به لحاظ ارزش، بسته های پستی خروجی 93 درصد افزایش داشته است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.