حمید خلیلی روزجمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 31 هزار و 200 متر مربع عایق رطوبتی تولیدی این شهرستاندر سه مال اول پارسال به خارج از کشور صادر شد که این رقم امسال به 68 هزار و 700 متر مربع افزایش یافته است.
وی، علت افزایش صادرات این محصول تولیدی و صنعتی را بازاریابی و رونق بازار صادراتی بیان کرد و افزود: محموله های عایق رطوبتی از این شهرستان امسال به پاکستان، ارمنستان و عراق صادرشده است.
خلیلی گفت: این میزان کالا به وزن 182 هزار و 380 تن بود که بابت صادرات این محصول 182هزار و 680 دلار عاید صنتگران شد.
وی ادامه داد: عایق رطوبتی دلیجان از طریق گمرک باشماق، پرویزخان، مهران و میرجاوه در هشت مرحله صادر شد.
عضو اتحادیه عایق رطوبتی دلیجان گفت: این میزان صادرات عایق رطوبتی به صورت رسمی و از طریق بورس صادر شده اما صادرات غیر رسمی عایق رطوبتی نیز از این شهرستان انجام شده است، که ثبت نمی شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایزوگام به عنوان فرآورده نفتی تعریف شده، برای صادرات آن باید گواهی صادراتی از بورس کالا دریافت کرد که لازمه آن عرضه در بورس کالای ایران است.
وی افزود: صادرات محصولات ایزوگام از طریق بورس کالا موجب می شود تا خریداران و فروشندگان هیچ نگرانی بابت تحویل بها و کالای خود نداشته باشند.
وی ادامه داد: تضمین خریدار و فروشنده به انجام تعهدات، دریافت به موقع و با کیفیت کالا و پول، شفاف شدن قیمت های صادراتی، رقابتی شدن بازار و صادرات با قیمت واقعی، جلوگیری از کوتاه شدن دست واسطه ها، پیدا شدن مشتریان جدید در بازارهای جهانی از جمله مزایای صادرات محصولات ایزوگام از بورس کالای ایران است.
وی گفت: شهرستان دلیجان با ظرفیت تولید 70 میلیون مترمربع سالانه بیش از 60 درصد نیاز عایق رطوبتی کشور را تامین می کند.
خلیلی افزود: با توجه به تقسیم بندی کشور از نظر فراوانی مناطق صنعتی به 38 خوشه، شهرستان دلیجان با داشتن 110 شرکت تولیدی به عنوان تنها خوشه صنعت عایق رطوبتی کشور مطرح است .
در حال حاضر 100 شرکت تولید عایق رطوبتی در شهرستان دلیجان فعالند که بیش از 2 هزار و 500 نیروی کار در این واحدها به طور مستقیم مشغول به کار هستند .
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر در کشور است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.