به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات مدیره آکادمی جراحان پلاستیک آسیا و دبیر انجمن راینولوژی ایران روز شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: در این همایش دانشمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، پرتغال، اتریش، بلژیک، هند، جمهوری آذربایجان، بلاروس، عراق، پاکستان، لبنان، عمان، سوریه، رومانی، کویت، بحرین، هلند و شمار دیگری از کشورها حضور دارند.
دکتر سید علیرضا مصباحی، برگزاری این 2 کنگره را رویداد بزرگ علمی دانست و اظهار داشت: درشرایطی که کشورهای غربی تصویر نادرستی از ایران اسلامی ترسیم می کنند و با ایران هراسی در پی وارونه جلوه دادن فضای عمومی کشورمان هستند، حضور این دانشمندان در ایران و در شیراز بیانگر این است که آنها می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، واقعیت های جامعه ایران را به جهان بازتاب دهند.
این متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص راینولوژی بیان کرد: در این کنگره سه روزه، 94 سخنرانی کلیدی انجام می شود و برای نخستین بار، 35 ویدیوی آموزشی از عمل‌های جراحی مختلف مرتبط با موضوع های کنگره، نمایش داده خواهد شد.
مصباحی اضافه کرد: این کنگره برای پزشکان متخصص جراحی پلاستیک، چشم، پوست، داخلی، آسم و آلرژی و اطفال دارای امتیاز بازآموزی است و امکان حضور متخصصان و فوق‌ تخصصان رشته‌های مختلف پزشکی در آن فراهم است.
وی، در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش ایرنا بر لزوم نظارت بیشتر بر اعمال جراحی بینی و جراحی زیبایی تاکید کرد و گفت: جای جراحی بینی، جراحی زیبایی، بوتاکس و ژل درمانی در زیر زمین ها و در آرایشگاه های زنانه نیست بلکه این کار باید توسط متخصص انجام شود.
دبیر انجمن راینولوژی ایران افزود: جراحی زیبایی، راهی بی بازگشت است و در صورت وارد شدن آسیب به صورت، ترمیم آن به آسانی میسر نیست، متقاضیان جراحی زیبایی باید حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند و به هر کسی اعتماد نکنند.
مصباحی، با بیان اینکه در برخی از مطب ها و مراکز طبابت شاهد انجام اعمال جراحی زیبایی هستیم، بیان کرد: اعمال جراحی زیبایی که نیاز به بیهوشی کامل داشته باشد در مطب ممنوع است، این کار باید زیر نظر پزشک متخصص و با حضور متخصص بیهوشی انجام شود.
وی ادامه داد: خوراندن داروی خواب به افراد و یا انجام بی حسی های عمیق و اجرای اعمال جراحی زیبایی و جراحی بینی ممنوع و خلاف است، اما متاسفانه دراین زمینه بسیاری از شهروندان از نص قانون اطلاعی ندارند و به صرف آنکه فلان شخص از آمریکا یا از انگلیس آمده است، صورت خود را به دست او می سپارند.
این پزشک متخصص بیان داشت: لزوما هر کسی که از جایی دیگر به صورت پروازی در شهری دیگر حضور یابد و چند عمل جراحی انجام دهد، ممکن است پزشک یا متخصص نباشد و این نوع اعمال جراحی عاقبت خوبی برای مردم ندارد.
عضو هیات مدیره آکادمی جراحان پلاستیک آسیا، همچنین نسبت به ورود پزشک نماها در این کار هشدار داد و گفت: کسانی که مبادرت به اعمال جراحی بینی و جراحی زیبایی می کنند باید پروانه کار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند و پروانه خود را در معرض دید متقاضیان قرار دهند، مردم هم باید در مراجعه به این افراد از آنها پروانه کار مطالبه کنند و فریب تصاویری که به آنها نشان داده می شود را نخورند.
راینولوژی که از واژه لاتین راینو به معنای بینی منشاء گرفته است، یک شاخه فوق تخصصی در دانش پزشکی است که به جراحی‌ها و درمان بیماری‌های بینی و اطراف بینی می‌پردازد. هنر راینولوژیست حفظ آمیزه‌ای از زیبایی و عملکرد بینی است چرا که توجه به عملکردهای حیاتی، بینی از مهم‌ترین اهداف دانش راینولوژی به‌شمار می‌رود.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.