به گزارش ایرنا، محمد رضا ابراهیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، با اشاره به آغاز اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر از هفتم تیرماه جاری افزود: در این هفته شاهد برگزاری آیین امحا و از بین بردن بیش از 40 تن انواع مواد مخدر غیردارویی در استان خواهیم بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: این مواد شامل حشیش و مشتقات آن، شیشه، هروئین و قرص های روان گردان است.
ابراهیمی اظهار کرد: از دیگر برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر که در تمام شهرستان های استان برگزار می شود می توان به غبارروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری همایش شمیم پاکی ویژه بهبود یافتگان، همایش بزرگ صیانت و گفتمان سازی اجتماعی، تشکیل زنجیره انسانی، برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اشاره کرد.
وی، مواد مخدر را یک تهدید جدی برای جامعه دانست و افزود: استان فارس تاکنون در راه مبارزه با مواد مخدر 140 شهید و 76 جانباز تقدیم کرده که باوجود این جانفشانی ها هنوز شاهد وارد آمدن خسارت به جامعه از ناحیه مواد مخدر هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، ایجاد حساسیت در جامعه را یکی از راهکارهای موثر در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: در کنار حساس سازی جامعه نسبت به این مساله مهم، باید با اجرای برنامه های متنوع و مختلف آگاهی جامعه را در این زمینه ارتقاء دهیم که تاکنون نیز فعالیت های بسیاری در این زمینه انجام شده است.
وی در خصوص جمع آوری معتادان پرخطر از سطح شهرها هم گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه، می توان گفت که تقریبا موفق به ساماندهی 80 درصد معتادان متجاهر شده ایم.
ابراهیمی ادامه داد: سن 9 درصد افراد ساماندهی شده بین 17 تا 20 است، 44 درصد در سنین 20 تا 30 سال قرار دارند، 33 درصد در سنین 30 تا 40 سال و مابقی نیز بالای 40 سال هستند.
وی گفت: همچنین 43 درصد این افراد از همسر خود جدا شده اند، 31 درصد افراد مجرد هستند و یک درصد آنها نیز کسانی هستند که همسرشان فوت شده است.
ابراهیمی، با اشاره به اینکه 2 درصد معتادان ساماندهی شده دارای تحصیلات دانشگاهی هستند افزود: مصرف 17 درصد این افراد تریاک بوده، 30 درصد آنها هروئین مصرف می کرده، 26 درصد شیشه و 11 درصد نیز سایر مواد مخدر را مصرف می کرده اند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.