در این یادداشت به قلم فرزاد وثوقی آمده است: بسیار سخت است که انسان در سکوت محض به کارهای بزرگی دست بزند که البته حاصل ان هم منافع عام را در پی داشته باشد.
امنیت یکی از مهمترین مولفه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که بدون برخورداری از آن نمی توان انتظار داشت اتفاقی مثبت در سه حوزه یادشده بیفتد.
در این کشور هستند گمنامانی که در سکوت محض به انجام بزرگترین کارها دست می زنند و در این راه، خالصانه جان خود را تقدیم امنیت ملی می کنند.
حالا در بسیاری مناطق مرزی کشور، سربازان گمنام ما پشت خاکریزهای اطلاعاتی، فرماندهی جنگی را به دست گرفته اند که محصول آن آرامشی توام با سکوت پشت خطوط دفاعی است.
این آرامش هم چرخ اقتصاد را می چرخاند و هم امنیت روانی را تثبیت و تایید می کند. آنچه خیلی ها می خواهند نباشد.
ما در روزگاری زندگی می کنیم که بهره مندی از امنیت روانی از خود امنیت مهمتر است و حفظ آن از ایجادش مهمتر است. همیشه وقتی، سربازان خطوط مقدم دشمن را می شکنند و تکبیر پیروزی در میدان، طنین انداز می شود، فرماندهان می دانند حالا نوبت تحمل ضربات دیگری است که باید از پاتک دشمن دریافت کرد. امروز حضور عناصر تکفیری و شکست خورده در کشور و موج دستگیری آنان حکایتی از همان پاتک مذبوحانه دارد. پاتکی بی هدف و کور که نتیجه اش سرکوب است.
تاکید می کنیم حفظ امنیت شرط اصلی است. امنیتی که ساده به دست نیامده تا ساده آن را از دست بدهیم. باید در مباحث امنیت درون و برون مرزی به این نکته مهم توجه داشت که آن مجاهدت های خاموش نتیجه اش ایجاد امنیت بود و به این نکته اذعان داشته باشیم که نبرد خاموش بسیار پیچیده تر از نبرد آشکار با دشمن در میدان کارزار است.
9772/ 2027
دریافت: مرتضوی ** انتشار: نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.