به گزارش ایرنا به نقل از پایگاە اطلاع رسانی وزارت کشور؛حسین ذوالفقاری عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: فروش سوخت توسط مرزنشینان در کردستان انجام شده است اگر چه در این مورد وقفه‌ای ایجاد شد بعد از پیگیری‌های لازم اکنون مانعی بر سر راه فروش سوخت توسط مرزنشینان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: اعتبارات مرزی در سال گذشته تخصیص پیدا نکرد اما امسال این امر مورد توجه عمده قرار گرفته و آن را در سبد استان کردستان برای جبران عقب ماندگی‌ها لحاظ می‌شود که رقم آن در سال جاری 130 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: وضعیت مرزهای کردستان با گذشته بسیار متفاوت شده و اقدامات بسیار تاثیرگذار و خوبی در کنترل مرزها و ترددهای غیرمجاز انجام شده است.
وی گفت: معتقدم امنیت در مرزها تنها با اقدامات سخت افزاری تامین نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در ایجاد امنیت پایدار اثرگذار است.
ذوالفقاری افزود: بازارچه مرزی سیرانبند از طرف ما به عنوان مرز رسمی اعلام شده است اما دولت مرکزی عراق در این رابطه نقطه نظراتی دارد و هنوز از جانب آنها پذیرفته نشده است و تلاش می کنیم از کانال‌های دیپلماتیک این مسئله را حل کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز چهارشنبه به منظور شرکت در ششمین جلسه شورای توسعه کردستان به این استان سفر کرده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.