به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدصادق مهرابی چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: 19 منطقه حاشیه نشین در شیراز و پنج دهستان محروم در فارس شناسایی شده است که کارگروه هایی تخصصی برای رفع مشکلات آنها به ویژه در حوزه های فرهنگی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه قرار است از هفته آینده 20 نفر مبلغ دینی به این دهستان های حاشیه نشین اعزام شوند افزود: سال گذشته دوره های آموزشی حفط، مفاهیم و صحیح خوانی قرآن کریم برگزار و کتابخانه مذهبی تجهیز و حداقل سه هزار جلد قرآن کریم در مناطق حاشیه ای و محروم استان فارس توزیع شد.
مهرابی اظهارداشت: بازدید از مساجد و حسینیه ها در این مناطق در شهر شیراز درماه مبارک رمضان امسال در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین در قالب طرحی از موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی این مناطق حمایت می کنیم و در ماه رمضان 154 کلاس قرآن در مناطق حاشیه نشین شهر شیراز برگزار شده که مورد استقبال مردم این مناطق قرار گرفته است.
او با اشاره به اعزام مبلغان مذهبی در استان فارس ادامه داد: در حال حاضر 155 روحانی در 155 روستای با فاصله 20 کیلومتر از شیراز و جمعیت بالای یک هزار نفر مستقر هستند.
مهرابی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 15 هزار و 652 نفر مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند عنوان داشت: این در ماه مبارک رمضان امسال نیز سه هزار نفر مبلغ مذهبی به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.
او اظهارداشت: وهابیت یک جریان تکفیری ساماندهی شده است و تبلیغات اسلامی فارس فعالیت های مناسبی در مناطق تلفیقی شیعه و اهل سنت برگزار کرده است.

** رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی گفتمانی و محتوایی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس افزود: رویکرد سازمان تبلیغاتی تنها پوشش محیطی نیست بلکه گفتمانی، آموزشی، پژوهشی و محتوایی است.
وی گفت: فعالیت‌های گسترده ‌تبلیغی و فرهنگی در تبلیغات اسلامی انجام شده است و تلاش کرده ایم حوزه فرهنگ و تبلیغ دینی از مظلومیت خارج شود و بر این اساس کارهای زیربنایی در این زمینه در استان انجام داده ایم.
مهرابی اظهارداشت: سال گذشته یک هزار گفتمان اقتصاد مقاومتی، 40 گفتمان فضای مجازی، 500 گفتمان عرفان های نوظهور، 35 گفتمان صیانت از خانواده و حجاب و عفاف،50 گفتمان آسیب های اجتماعی، 32 گفتمان اخلاقی، 100 گفتمان نماز و 30 گفتمان جوان در استان فارس برگزار شده است.

** آماده اجرای طرح جایگزین حبس در فارس
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس عنوان داشت: ما در این اداره کل آماده اجرای طرح جایگزینی حبس ویژه زندانیان جرائم غیرعمد است که در این طرح این زندانیان در اختیار ما قرار می گیرند ما از آنها در یک بازده زمانی مشخص به عنوان نیروهای فرهنگی استفاده کنیم.
وی افزود: همچنین این اداره کل طرحی نیز در حوزه مشاوره خانواده در دست اجرا دارد که قرار است مبلغان مذهبی ما به ارائه مشاوره خانواده برای پرونده های طلاق در آستانه ارسال به دادگاه، بپردازند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.