به گزارش ایرنا، سید جعفر موسوی روز دوشنبه در جریان نخستین جلسه برنامه ریزی اربعین حسینی در دفتر امام جمعه شهرکرد، افزود: این کمیته ها در قالب کمیته های مردمی ، فرهنگی ، زیرساختها، اسکان ، تغذیه ، اعزام و امنیت فعال شده است.
وی افزود: قانونمندی و هدایت مراسم پیاده روی اربعین حسینی وظیفه همگانی است و این کمیته ها نقش مهمی در برنامه ریزی اعزام زائران استان دارد.
موسوی، پیاده روی اربعین حسینی از نحف به کربلای معلا را یک حماسه ملی و بین المللی اعلام کرد و گفت: انسجام و خروش مردم در این حماسه نشان از جوشش خون شهدای کربلا در رگ شیعیان دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه این استان سال گذشته در اربعین حسینی خوش درخشید افزود: میزبانی بیش از 135هزار زائر اربعین حسینی سال گذشته بر عهده موکب عزاداری این استان بود.
موسوی توضیح داد: بطور متوسط موکب داران این استان روزانه از 5 هزار زائر را در 20 شبانه روز میزبانی کردند.
وی، کمک های نقدی مردم استان در اربعین سال گذشته را 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از هزینه پذیرایی سال گذشته از محل جمع آوری کمک های مردمی تامین شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده امسال نیز طبق سنوات گذشته ، چهارمحال و بختیاری خدمات مورد نیاز خود را در موکب شماره 285 بین نجف اشرف و کربلای معلا به زائران حسینی ارائه می کند.
وی اضافه کرد: بسیج، آموزش و پرورش، رسانه ها، جمعیت هلال احمر، شوراهای اسلامی شهر و روستا، مساجد، هیات های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه استان در زمینه جذب کمک ها و مشارکت های مردمی و اطلاع رسانی نقش مهمی برعهده داشتند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته نزدیک به 20هزار نفر از مردم این استان در پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا شرکت کردند.
چهارمحال و بختیاری با 900 هزارنفرجمعیت که همه ساکنان شهری و روستایی آن شیعه می باشد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی ** انتشار دهنده:محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.