به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز افزود: همچنین بر اساس بندهای اقتصاد مقاومتی باید شرایط مناسبی در داخل فراهم باشد تا امکان جذب سرمایه گذاری، صادرات و رقابت نیز فراهم شود.
او اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار و سخنرانی باشد بلکه باید بندهای آن عملیاتی شود تا تاثیر آن در چرخه اقتصاد کشور نمایان شود.
استاندار فارس بیان داشت: همچنین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیز باید به گونه ای صورت گیرد که حاصل آن اشتغال باشد و افزون بر این، مدیران باید با انگیزه و رغبت در این مسیر بکوشند و سرمایه گذاران هم با رغبت برای سرمایه گذاری اقدام کنند.
افشانی گفت: نباید به گونه ای سخن بگوییم که نتیجه آن ناامیدی، یاس، تخریب و بدنام کردن مدیرانی باشد که شب و روز کار می کنند.
استاندار فارس افزود: اصحاب رسانه نیز باید به گونه ای کار کنند که استان فارس به عنوان بهترین مکان برای سرمایه گذاری معرفی شود.
او بیان کرد: همچنین رسانه ها باید انتشار دهنده پیام هایی باشند که ایجاد امید در جامعه می کند تا از این طریق به جذب سرمایه های داخلی و خارجی نیز کمک شود.
وی، با اشاره به کاهش میزان بیکاری در استان فارس بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اقدامات انجام شده برای تحقق این مهم را خوب ارزیابی کرد و افزود: این گزارش نشان می دهد که میزان بیکاری در فارس از 12و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافته است.
افشانی تاکید کرد: تمام فعالیت ها باید پیوست اشتغال داشته باشد تا در پایان سال کارنامه ای رضایت بخش داشته باشیم.
استاندار فارس ادامه داد: از اقدامات انجام شده و فعالیت های صورت گرفته در حوزه اشتغال و تولید این استان در سال 95 رضایت داریم اما این به معنای حل همه مشکلات در این زمینه نیست.
وی گفت: امروز در جریان اجرای طرح گازرسانی و طرح آزاد راه شیراز - اصفهان شمار قابل توجهی نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند که با اتمام هر طرح برای کار به پروژه های دیگر منتقل می شوند.
استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' از سوی رهبر فرزانه انقلاب باید بتوانیم کارنامه درخشانی در این زمینه ارائه دهیم تا در انتهای سال بتوانیم بگوییم که به این دلایل در میان سایر استان ها به ویژه استان های با شرایط مشابه، برتر بوده ایم.
وی افزود: تبعیت از رهبر معظم انقلاب و اجرای فرمان های ایشان مبتنی بر این است که در عمل گزارش دهیم که چه کارهایی انجام داده ایم و چه میزان شغل ایجاد کرده ایم.
افشانی ادامه داد: سال 95 بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، 40 هزار نفر در طول 21 ماه افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی فارس داشته ایم.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.