به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای استاندارد استان افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده و بر اساس رهنمود رهبری باید کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد.
وی اظهار کرد: با انجام این کار می توان در برابر واردات کالاهای خارجی مقابله و مردم را نیز مجاب کرد که از تولیدات داخلی استفاده کنند و حتی توان رقابت با کالای خارجی را نیز ایجاد کنیم.
درویش امیری افزود: کیفیت کالای داخلی را باید از تولید کننده شروع کرد و یکی از راهکارهای استاندارد سازی کالاهای تولیدی، داشتن نشان استاندارد است و تحقق این مهم افزایش اعتماد عمومی را به همراه دارد.
وی، نشان مهر استاندارد و درج تاریخ تولید و انقضاء در کالاها را 2 فاکتور مهمی ذکر کرد که نیاز به توجه جدی متولیان مربوطه دارد و باید بیش ازگذشته در جامعه ترویج داده شود.
استاندار زنجان گفت: عموم مردم به کالای دارای استاندارد اطمینان بیشتری دارند و سازمان ملی استاندارد نیز باید این اعتماد را در جامعه گسترش داده و مراقبت کنند که این موضوع مهم از بین نرود.
درویش امیری افزود: یکی دیگر از راهکارهای افزایش کیفیت کالاها در مراکز تولیدی، اخذ گواهی ایزو است که هم اکنون این موضوع در دنیا ترویج بیشتری یافته است و اغلب شرکت ها نیز تلاش می کنند این گواهی را از مراکز معتبری دریافت کنند.
وی اظهار کرد: مصرف مواد غذایی در بین عموم مردم اهمیت زیادی دارد و بر این اساس این مواد نباید غیر استاندارد تولید و توزیع شود.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: باید تولید کننده را به اخذ و درج نشان استاندارد در کالاها ترغیب کرد و این مهم می تواند علاوه بر فواید گوناگون اعتماد عمومی را بیش از گذشته افزایش دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.