به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از کمیته اطلاع‌ رسانی سازمان عدالت و آزادی منطقۀ فارس، ‌مسعود رهبری در ضیافت افطاری این تشکل در شیراز افزود:‌ستادهای رسمی کاندیداها پس از مدت تبلیغات تعطیل می شوند و امکان استمرار فعالیت نیروهای تازه‌ نفس و باانگیزه‌ای که در طول مهلت تبلیغات به این ستادها جذب می‌شوند در قالب این ستادها ممکن نیست.
وی ادامه داد:‌اما در ستادهای حزبی، سرمایۀ انسانی جمع‌آوری‌شده در انتخابات را می‌توان بعد از انتخابات، زیر چتر حقوقی و همیشگی احزاب، جذب و ساماندهی کرد.
رهبری گفت:‌ فشارهایی که استاندار فارس و فرماندار شیراز در انتخابات تحمل کردند در هیچ استانی نظیر نداشت
شهردار آیندۀ شیراز باید با رأی مثبت همۀ منتخبین لیست امید انتخاب شود.
وی گفت: سازمان عدالت و آزادی تمام منتخبین مردم در شورای شهر از لیست امید را نمایندۀ خود می‌داند و هیچ تفاوتی در میان این عزیزان قائل نیست.
رهبری اضافه کرد: در میان اعضای راهیافته از لیست امید به شورای شهر، باید چنان انسجامی وجود داشته باشد که شهردار شیراز حداقل با 12 رأی و با بیشترین میزان اعتماد و مشروعیت در شورا آغاز کار کند، نه با رأی اکثریت فراکسیونی.
عضو شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات فارس در ادامه از مجریان انتخابات در استان فارس و شهر شیراز قدردانی کرد و افزود: به‌عنوان یک کنشگر اصلاح‌طلب نمی‌توانیم قدردانی خود را از مدیریت اجرایی و سیاسی استان به‌ویژه شخص استاندار فارس و فرماندار شیراز بابت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی و صیانت از آرای مردم ابراز نکنیم.
وی افزود: فشارهایی که استاندار فارس و فرماندار شیراز در مسیر صیانت از آرای مردم‌ که به تعبیر مقام معظم رهبری حق‌الناس است تحمل کردند، در هیچ استانی نظیر نداشت و شهامت و جسارت آنها در دفاع از حقوق مردم و منتخبین، کارنامه افتخارآمیزی از دولت تدبیر و امید را در برگزاری انتخابات سالم در این استان به‌ جا گذاشت.
در این نشست همچنین علیرضا علوی تبار استاد دانشگاه و از فعالان سیاسی گفت:‌نواندیشی دینی با شکستن مطلق ‌گرایی در نگاه دینی، زمینه را برای حاکمیت اکثریت در کنار رعایت حقوق اقلیت، فراهم کرده است.
وی بیان کرد:‌در حکومت‌های دموکراتیک،سه اصلِ حاکمیت مردم‌سالارانه، برابری سیاسی شهروندان و حکمرانی اکثریت با رعایت حقوق اقلیت، پذیرفته شده است.
علوی تبار گفت:‌ در اصلِ حاکمیت مردمسالارانه، باید بپذیریم مردم حق حکومت دارند و می‌توانند تمام حاکمان را عزل و نصب کنند، بتوانند انتخاب کنند و انتخاب شوند و در مورد امور عمومی جامعه تصمیم بگیرند.
این فعال سیاسی گفت:بنا بر اصل برابری سیاسی شهروندان، افراد، مستقل از قومیت، دین، مذهب، نژاد و حتی تحصیلات و دانش و موقعیت اقتصادی و اجتماعی، از حق برابر در عرصۀ سیاست برخوردارند؛ یعنی در انتخاب ‌شدن، انتخاب‌کردن و مشارکت در تدوین سیاست‌های کلی، حق برابر دارند.
وی اظهار داشت:‌ اصل حکمرانی اکثریت به‌ معنای این نیست که اکثریت حق داشته باشند اقلیت را از حقوق خود محروم کنند.
علوی‌تبارافزود:دیدگاه‌های سنتی به عرصۀحاکمیت به‌گونه‌ای است که نهایتاً یک یا دو اصل مردمسالاری را می‌توانند بپذیرند، اما نواندیشی دینی در تلاش است که بتواند هر سه رکن را حفظ کند.
دریافت خبر:‌ سید احمد نجفی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
2027/1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.