در سیزدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوا که به ریاست رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، دکتر رحیمی مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس و با حضور نمایندگان شرکت روغن نباتی نرگس شیراز برگزار شد، مراحل طی شده در خصوص انتقال این کارخانه بررسی شد و مقرر گردید از فعالیت مراکز آلاینده محیط زیست و کارخانه های آلاینده در محدوده شهرهای استان و به ویژه کلانشهر شیراز برابر قانون جلوگیری شود. به گزارش «خبرجنوب»، سی سال است طرح جا به جایی کارخانه فرسوده و آلاینده نرگس شیراز به شهرک صنعتی و ادامه تولید آن در این منطقه به چالشی تبدیل شده است.
از طرفی، صورتجلسات متعدد و تلاش های بسیار زیاد هیچ نتیجه ای جز کاهش مقدار کمی از بوی منتشر شده از بخش روغن گیری این کارخانه نداشته است. همچنین تعلل هیات مدیره و مالکان این کارخانه شامل بخش خصوصی، بنیاد مستضعفان و اوقاف و امور خیریه باعث رنجش خاطرمسئولین شهرشیراز و مردمی شده که در معرض آسیب های مستقیم این واحد صنعتی قرار دارند. در این جلسه نیز مانند گذشته مدیران اصلی این کارخانه حضور پیدا نکرده و با کمرنگ نشان دادن اهتمام مسئولین نسبت به انتقال این کارخانه در واقع بر ماندن و ادامه تولید اصرار دارند.
رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در این نشست، پس از شنیدن گزارش های مفصل مدیران و مسئولان پیگیر انتقال این کارخانه، عدم توجه مالکین به مصوبات این کارگروه و خواست مردم شیراز را قابل قبول ندانست و خواستار برخورد قاطع با سهل انگاری های صورت گرفته و اعمال قانون در این زمینه شد. وی گفت: وقت برای چانه زنی به پایان رسیده و در صورت استنکاف از قانون ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت، کاربری زمین این واحد به فضای سبز تغییر پیدا خواهد کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677571
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.