به گزارش ایرنا، سیدمرتضی نیرومنداسکویی روز چهارشنبه در آئین درختکاری در شهرک صنعتی آخولا گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان همواره در راستای رعایت اصول زیست محیطی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی پیشرو بوده و توانسته در رتبه اولین های کشوری از نظر رتبه بندی زیست محیطی و ایجاد فضای سبز باشد.
وی افزود: در سال جاری 9 هکتار نهال کاری در شهرک های صنعتی استان اجرا شد که در مجموع تاکنون 302 هزار اصله نهال در زادگاه صنعت و تولید استان بر زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی استان جان گرفته است.
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی هم در حاشیه این مراسم گفت: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی انتخاب گونه های درختی با توجه به صرفه جویی در مصرف آب از نوع درختان کم مصرف در میزان آب استفاده شده است.
صالح کوهی افزود: از سوی دیگر در جهت مصرف بهینه آب در شهرک های صنعتی که دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند از پساب آن در آبیاری فضای سبز استفاده می شود و شهرک صنعتی آخولا نیز که امروز شاهد مراسم درختکاری در آن هستیم یکی از این دسته شهرک های صنعتی است که از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر سهند در آبیاری فضای سبز آن استفاده می شود.
وی گفت: در سال آینده برنامه ریزی برای کاشت 8 هکتار نهال در سطح شهرک های صنعتی استان صورت گرفته است.
آذربایجان شرقی دارای 52 شهرک و ناحیه صنعتی است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.