به گزارش ایرنا، علی اصغر تراب پور، پنجشنبه در آیین گلریزان که با هدف جمع آوری کمک برای رهایی زندانیان جرایم غیر عمد در مرودشت برگزار شد، افزود: شمار زندانیان جرایم غیر عمد در استان تهران که بزرگ تر از فارس است در حال حاضر 800 نفر است اما تعداد این دسته از زندانیان در فارس یک هزار و 280 نفر است که زیبنده این استان نیست.
وی بیان داشت: ستاد دیه استان فارس در جمع‌آوری وجوهات نقدی خیران، تابع سیاست دیه کشور است و مبالغی که در شهرستان‌ها جمع‌آوری می شود در یک چرخه شفاف و سالم برای آزادسازی زندانیان استفاده می‌شود.
تراب پور ادامه داد: بر اساس اساسنامه ستاد دیه، زندان های سراسر کشور باید وجوه نقدی را که در آیین های گلریزان جمع آوری می شود در اختیار مرکز استان قرار دهند و این مبالغ متناسب با شمار زندانیان جرایم غیر عمد که در شهرستان ها نگهداری می شوند صرف می شود.
مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این ستاد امسال 50 میلیارد ریال برای کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان مرودشت اختصاص داده است.
تراپ پور افزود: سال 95 خیران شهرستان مرودشت 440 میلیون ریال در آیین گلریزان برای کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا کردند و افزون بر این بیش از 27 میلیارد ریال از محل ستاد دیه فارس در قالب وام های طولانی مدت و همچنین کمک های بلاعوض پرداخت شد و از این طریق در مجموع 51 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان از حبس رهایی یافتند.
او بیان کرد: شهرستان مرودشت همواره در زمینه کشاورزی و پرداخت زکات در زمره شهرستان های برتر استان و کشور بوده است و امیدواریم که خیران این شهرستان در موضوع آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد نیز کمک های قابل توجهی داشته باشند و در این زمینه انفاق مالی مناسبی از خود به نمایش بگذارند.
امام جمعه مرودشت نیز در این آیین اظهار داشت: زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرایم غیر عمد و برای مبلغ اندکی، مدت زمان طولانی را در حبس بسر می برند ممکن است همین امر موجب از هم پاشیدگی نظام خانواده آنها شود.
حجت الاسلام قنبر علی احمدی افزود: کمک خیران برای آزادی اینگونه از زندانیان علاوه بر خشنودی خانواده های آنها
مانع از فرصت سوزی چنین افرادی در زندان می شود.
وی گفت: انفاق، بخشش، دستگیری از نیازمندان، زندانیان و گرفتاران، دستور و سفارش دین مبین اسلام است و آزاد سازی زندانیان در حقیقت شیوه ای برای تمرین مالکیت نفس و آزاد شدن از اسارت هوای نفسانی است.
امام جمعه مرودشت ادامه داد: با کمک به زندانیان جرایم غیر عمد، علاوه بر فراهم کردن زمینه آزاد سازی آنان زمینه رهایی خود از مادیات و خواهش های نفسانی را نیز رقم می زنیم.
رئیس اداره دادگستری شهرستان مرودشت هم بیان کرد: هم اکنون 120 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل تصادف، مهریه و محکومیت مالی در زندان این شهرستان دوران محکومیت خود را سپری می کنند و برای رهایی چشم انتظار همت والای خیران و نیک اندیشان هستند.
علی فاتحی افزود: ستاد دیه استان فارس با مشارکت خیران تا کنون کمک قابل توجهی به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان کرده است و انتظار داریم که این کمک ها با همراهی سایر مردم افزایش یابد و این نوع از مددجویان
به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
اشکان کمالی، رئیس زندان شهرستان مرودشت هم بدون اشاره به میزان کمک های جمع آوری شده، گفت: سال 95 خیران این شهرستان بیشترین مساعدت را به جشن گلریزان در بین شهرهای این استان داشته‌اند و امیدواریم امسال نیز با همت خیران، مقام نخست را در جمع‌آوری کمک های نقدی کسب کنیم.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سید بهنام موسوی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.