معصومه فروتن افزود: این خانه پناهگاهی امن برای پیشگیری از آسیب دیدگی دختران مجردی است که احساس می کنند در محل زندگی ممکن است دچار آسیب شوند و بهزیستی برای ایمن نگه داشتن آن ها در خانه سلامت خدمات موثری به این افراد ارایه میدهد.
وی یادآور شد: این دختران که حداقل 6 ماه در خانه سلامت نگهداری می شوند پس از ساماندهی به خانواده ای از بستگان تحویل داده می شوند که از سلامت برخوردار باشد.
فروتن گفت: ظرفیت خانه سلامت بهزیستی فارس 20 نفر است و دختران در معرض آسیب به صورت خود معرف، ارجاع از دادگاه و یا معرفی توسط دوستان و بستگان به این خانه معرفی می شوند تا این مرکز پناهگاهی برای او طی چند ماه باشد.
این مسئول بهزیستی فارس عنوان کرد: دختران در معرض آسیب به منظور معرفی خود به خانه سلامت می توانند به اورژانس اجتماعی مراجعه کرده و یا با شماره 123 تماس بگیرند تا راهنماییهای مربوط برای دریافت خدمات به آن ها انجام گیرد.
فروتن در ادامه از افتتاح خانه امن در شیراز به صورت غیردولتی نیز خبر داد و گفت: این خانه برای زنانی است که به نوعی دچار خشونت های خانگی شده اند و به منظور پیشگیری از آسیب های بیشتر به خصوص در جامعه مکانی امن برای آن ها محسوب
میشود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: در این خانه علاوه بر ارایه خدمات تخصصی، مشکلات زنان یاد شده هم ریشهیابی می شود و با مددکاری آن ها به آغوش خانواده باز می گردند.
فروتن گفت: دخترانی که به خانه سلامت ارجاع می گردند هم به نوعی مورد تهدید واقع شده اند و در دوره ای که در خانه سلامت به سر می برند روال عادی زندگی را طی کرده و به مدرسه و یا دانشگاه می روند تا مشکلات آن ها رفع و سازماندهی لازم صورت گیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 674846
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.