دکتر ساسان نیکنام گفت: نور آفتاب، گرد و خاک و باد مهمترین دلایل ابتلا به این بیماری است و مهمترین توصیه پیشگیرانه در این زمینه، استفاده از عینک آفتابی است.
وی افزود: در این خصوص برای پیشگیری لازم نیست حتما از عینک آفتابی های مارک و گران استفاده کنید و زدن یک عینک آفتابی معمولی و ارزان هم احتمال ابتلا به این مشکل را کاهش می دهد.
دکتر نیکنام یادآور شد: اگرچه این بیماری در فارس نسبتا شایع است اما بسته به میزان تابش آفتاب، این وضعیت متغیر است و در جنوب استان تعداد مبتلایان بیشتر است.
این فوق تخصص قرنیه از آمریکا ادامه داد: کارگران، برخی مهندسان، راننده ها و به طور کلی افرادی که بسته به نوع شغل در معرض نور آفتاب هستند احتمال بروز ناخنک در چشم آنها بیشتر است.
دکتر نیکنام یادآور شد: با توجه به اینکه حتی حضور 3-4 ساعته در آفتاب احتمال ابتلا به ناخنک را افزایش می دهد، افراد حتی هنگام رانندگی در روز باید عینک آفتابی بزنند.
این جراح و متخصص چشم در خصوص عوارض ناخنک گفت: بافت اضافه ناشی از این بیماری روی قرنیه را می پوشاند و کاهش دید ایجاد می کند؛ در این موارد حتی پس از جراحی هم به دلیل ماندن اثراتی از جای زخم در چشم، میزان دید کمتر می شود.
دکتر نیکنام ادامه داد: تعداد مراجعان به دلیل مشکل ناخنک به درمانگاه های استان بالاست که این نشانگر شیوع این بیماری در فارس و به ویژه در مناطق جنوبی می باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 663491
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.