به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، حبیب شریف در آیین رونمایی از 'جایزه علمی پروفسور حبیب فیروز آبادی' که با حضور استاندار فارس در شیراز برگزار شد بیان داشت: این جایزه و بورس های علمی و تحقیقاتی به دانش آموزان و دانشجویانی تعلق می گیرد که در کارگروه تخصصی متعلق به این مجمع، واجد شرایط شناخته شوند.
وی افزود: مجمع خیران نخبه پرور استان فارس با هدف جذب کمک های خیران و هدایت این منابع به سمت توانمند سازی استعداد های برتر و کمک به اثرگذاری این افراد در جامعه ایجاد شده و امیدواریم این مجمع بتواند کاستی های موجود در منابع دولتی را جبران کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اضافه کرد: جایزه پروفسور سید حبیب فیروزآبادی نیز از سوی مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس به محققان رشته شیمی اعطا می شود.
پروفسور حبیب فیروز آبادی، استاد شیمی دانشگاه شیراز که افتخارات متعددی از جمله برگزیده همایش 'چهره ماندگار'، برگزیده جایزه علامه طباطبایی (ره) و بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه علمی و اجرایی خود دارد نیز در این آیین گفت: ماندن نخبگان در کشور و خدمت به وطن ارزش بسیار زیادی دارد و همگان باید بکوشیم با حمایت های همه جانبه شرایطی را فراهم کنیم که ماندگاری نخبگان در کشور افزایش یابد.
در ادامه این آیین از 'جایزه علمی پروفسور حبیب فیروزآبادیی' رونمایی شد.
این جایزه هر ساله به برترین دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران شیمی آلی که در کارگروه مربوطه در مجمع خیران، بیشترین امتیاز را در زمینه انجام فعالیت های علمی و آموزشی کسب کنند، اهدا می شود.
بر اساس دستور العمل موجود در این زمینه، به دانشجویان مشمول دریافت این جایزه، علاوه بر دریافت لوح و تندیس، 2 سکه بهار آزادی و پژوهشگران نیز لوح، تندیس و سه سکه بهار آزادی به عنوان جایزه علمی تعلق می گیرد.
فراخوان مربوط به اعطای جایزه در سال تحصیلی 97-96 اعلام خواهد شد و علاقه مندان از طریق سامانه مجمع به نشانی shiraz-feca.ir اقدام به ثبت نام خواهند کرد.
در این آیین، جمعی از مسئولان استان فارس، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس،
روسای دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی، جمعی از خیران این استان و 50 نفر ازدانشجویان استعداد برتر تحت حمایت بنیاد نخبگان فارس حضور داشتند.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.