فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه به منظور به تصویر کشیدن توانمندی و استعداد دانش آموزان فعال در حوزه پژوهش های علمی و دست ساخته های آنان و همچنین ایجاد انگیزه در بین سایر دانش آموزان دایر شده است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه 40 اثر از آثار دانش آموزان در بخش های مختلف علمی از جمله دانش نانویی ،شیمی ، فیزیک، ادبیات فارسی، معارف و هنر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این نمایشگاه به طرح های مدال آور دانش آموزان در مسابقات کشوری - جهانی اختصاص یافته است ، خاطر نشان شد: طرح تصفیه پساپ های صنعتی ' نانو فناوری ' از دانش آموزان نگین فخر خواه و مبینا حسن زاده مرکز فرزانگان 2 به نمایش درآمد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج یاد آور شد: هلیا خطیبی و حنانه یحیایی از دانش آموزان پایه هشتم مرکز فرزانگان ۲ توانستند که در جشنواره ملی ابن سینا مقام سوم کشوری را در رشته شیمی کسب کنند.
فهمیده ادامه داد: موضوع تغییر در آشکار سازهای منو اکسید کربن توسط این دانش آموزات با هدف کاهش قربانی در مسمومیت با گاز از طریق تولید صدا و ارسال پیامک و جمع آوری گاز سمی از دیگر دستاوردهای مهم دانش آموزی در این نمایشگاه یاد کرد.
وی تصریح کرد: هلیا خطیبی نیز مقام سوم کشوری را در جشنواره ابن سینا در بخش محور ایده های نوین با موضوع روش باز یابی آب از هوا به همراه دست سازه با هدف کمک به مناطق کم از آن خود کرد.
وی در ادامه به کسب مدال طلا توسط مرجان تربیت سرایی دانش آموز پایه دهم در جشنواره و مسابقات اختراعات جهانی اروپا پرداخت و افزود: این دانش آمور در این دوره از مسابقات جایزه ویژه جوان ترین مخترع جشنواره 2017 را هم به خود اختصاص داد.
وی گفت: در این نمایشگاه که به مدت دو روز برای بازدید عموم دایر شده آثارو اختراعات دانش آموزان به معرض نمایشگاه گذاشته شده است.
لازم به ذکر است ، این نمایشگاه با حضور حسین رحمانیان معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گشایش یافت.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.