به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، این تفاهم نامه در نشست مشترک
سرپرست دانشگاه شیراز با رئیس دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق، منعقد شد
رئیس دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضورش در دانشگاه شیراز گفت: این آمادگی وجود دارد تا در زمینه های مختلف با دانشگاه شیراز همکاری مشترک انجام دهیم.
عباس محسن عبدالحسین البکری با اشاره به پاره ای از فعالیت های دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق، بیان داشت: این دانشگاه چند طرج کلان و ملی را در کشور عراق اجرا کرده و در بخش های صنعتی این کشور نیز فعال است.
رئیس دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق، همچنین اظهار امیدواری کرد که بر اساس تفاهم نامه امضا شده، زمینه برای حضور مربیان این دانشگاه و تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه شیراز فراهم شود.
سرپرست دانشگاه شیراز هم در این نشست اظهار کرد: به لحاظ تاریخی و فرهنگی، ملت های خاورمیانه به هم وابسته هستند، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران در کشور عراق و بخشی از تاریخ و فرهنگ عراق در کشو ایران است، بنابراین دانش، فرهنگ و تمدن ما مرز نمی شناسد.
ابراهیم گشتاسبی راد ادامه داد: ما می توانیم فارغ از مرزهای سیاسی کار علمی انجام دهیم و پیشرفت کنیم.
وی گفت: امیدواریم ارتباطات آکادمیک میان دانشگاه های 2 کشور به ویژه در رشته های مهندسی بیش از پیش توسعه یابد.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: این آمادگی در دانشگاه شیراز وجود دارد که همکاری های علمی را در سطح بین المللی بیش از پیش گسترش دهد.
سید علی اکبر صفوی، بنیان و اساس دانشگاه شیراز را بین المللی توصیف کرد و گفت: در پی اجرایی کردن تفاهم نامه ها با هدف معنا بخشی به ارتباطات بین المللی هستیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: شیراز در گذشته قطب الکترونیک کشور بوده و دانشگاه شیراز نیز از توانمندی منحصر به فردی در زمینه مهندسی برق و کامپیوتر برخوردار است.
صفوی افزود: بزرگترین طرح های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ایران با همکاری دانشگاه شیراز اجرا شده و هم اکنون نیز ارتباط مناسب و تنگاتنگی بین این دانشگاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برقرار است و قراردادهای کلان در این زمینه امضا شده است.
قائم مقام دانشگاه شیراز، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه شیراز و دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق گفت: امضای تفاهم نامه آسان است اما اجرای آن اهمیت دارد، به همین سبب فهرست برنامه های مختلف برای اجرایی شدن این تفاهم نامه تنظیم شده و به سرعت اجرایی می شود.
سیده زهره عظیمی فر، مدیر امور بین الملل دانشگاه شیراز هم در این نشست، با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های فراوان دانشگاه شیراز در حوزه های مختلف، بیان داشت: تفاهم نامه امضا شده، زمینه را برای تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری دوره های مشترک و اجرای کنفرانس های بین المللی مهیا می کند.
در این نشست که در دفتر ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد، صفا الماموری،‌ رئیس دانشکده اطلاعات کسب و کار دانشگاه اطلاعات، فناوری و ارتباطات عراق نیز حضور داشت.
در ادامه رئیس دانشگاه اطللاعات، فناوری و ارتباطات عراق به همراه رئیس دانشکده اطلاعات کسب و کار این دانشگاه با حضور در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با مسئولان و استادان این دانشکده درباره چگونگی اجرای طرح های مشترک به گفت و گو پرداختند.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.