به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، یدالله رحمانی افزود: شبکه دولت، یک زیرساخت سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری برای انجام امور خاص و کاملا متفاوت از دولت الکترونیک در کشور است اما در آینده می تواند بخشی از دولت الکترونیک باشد.
وی بیان داشت: هدف از راه اندازی شبکه دولت، اتصال همه دستگاه های اجرایی کشور، استان و واحدهای تابعه آنها تا سطح شهرستان، بخش و روستا به شبکه ای امن و مطمئن است تا از طریق آن خدمات و سرویس های ملی و استانی
قابل دسترسی باشد.
رحمانی افزود: این خدمات و سرویس های ملی و استانی شامل، سامانه یکپارچه مکاتبات الکترونیکی دولت - اتوماسیون مکاتبات اداری (سیماد)، سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد)، سامانه نظارت آنی معاونت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) است.
وی گفت: همچنین سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات (سنا)، سامانه پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی، سامانه تبادل الکترونیکی فایل درخواست وجه، سامانه اطلاعات مقامات کشوری و دسترسی به پورتال هیات عالی گزینش
شمار دیگری از این خدمات و سرویس های ملی و استانی است.
رحمانی ادامه داد: نهاد ریاست جمهوری، متولی اصلی شبکه دولت به شمار می رود و در استان ها، استانداری ها با محوریت مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت به عنوان یکی از واحدهای تابعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مسئولیت راهبری و توسعه شبکه یاد شده را بر عهده دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، در الگوی اولیه استقرار شبکه دولت در این استان، سه مرکز مخابراتی در مرکز شهر شیراز تجهیز و 30 اداره کل و سازمان به این شبکه متصل شد.
رحمانی گفت: با برقراری ارتباط شبکه دولت استان فارس به نهاد ریاست جمهوری به عنوان هسته مرکزی شبکه دولت و شبکه دولت دیگر استان ها، شمار دستگاه های اجرایی استان که به شبکه متصل هستند افزایش یافت به گونه ای که هم اینک 130 دستگاه اجرایی در استان فارس به این شبکه متصل و از سرویس ها و خدمات آن بهره مند هستند.
وی بیان کرد: افزایش خدمات و سرویس های قابل دسترس از طریق شبکه دولت از یک طرف و الزام دستگاه های نظارتی و حاکمیتی مبنی بر دسترسی همه دستگاه های اجرایی به این شبکه از طرف دیگر، نهاد ریاست جمهوری را به عنوان متولی اصلی شبکه دولت بر آن داشت تا در مکان شناسی (توپولوژی) موجود شبکه بازنگری کرده و محدودیت هایی که برای توسعه شبکه وجود داشت را برطرف کند.
رحمانی ادامه داد: بر این اساس در قالب تفاهمی میان نهاد ریاست جمهوری و شرکت مخابرات ایران، مقرر شد توسعه بستر شبکه دولت در استان فارس بر عهده مدیریت منطقه فارس شرکت مخابرات ایران قرار گیرد و این موضوع هم اکنون با پیگیری مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس و توسط مدیریت منطقه فارس شرکت مخابرات ایران با هدف گذاری برای اتصال 2 هزار نقطه، در حال اجراست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: برنامه ریزی برای توسعه شبکه دولت در این استان در چهار فاز اجرایی می شود.
رحمانی بیان کرد: در فاز نخست، 10 اداره کل مرکز استان برای آزمایش طرح و رفع نواقص احتمالی کار، به شبکه متصل می شوند و با هماهنگی این اداره ها آزمایش های گوناگون بر روی شبکه صورت می گیرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: در فاز دوم، سایر اداره های کل، سازمان ها و اعضای شورای اداری استان به شبکه دولت متصل می شوند و در فاز سوم، همه اداره ها و سازمان های شهرستان های تابعه استان با هماهنگی فرمانداران به این شبکه متصل خواهند شد.
رحمانی ادامه داد: در نهایت در صورتی که امکان توسعه فراهم شود، اداره های سطح بخش و تمام شهرهای این استان عضو این شبکه خواهند شد.
او گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف استانداری، مدیریت شبکه ارتباطی دولت در استان است به همین سبب فراخوان اولیه از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس به تمام اداره های کل و اعضای شورای اداری این استان انجام شده است.
رحمانی افزود: اداره های متقاضی اتصال به این شبکه باید ضمن اعلام آمادگی خود به صورت مکتوب، یک نفر نماینده تام الاختیار را با ذکر اطلاعات ارتباطی- شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه، به مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس معرفی کنند.
وی گفت: همچنین دستگاه های اجرایی متقاضی، برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون طرح توسعه شبکه دولت استان فارس می توانند به پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس به نشانی www.farsp.ir و یا وب سایت مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به آدرس http://it.farsp.irمراجعه کنند.
7379 /6118
دریافت خبر: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.