برخی منتخبین پنجمین شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر برنامههای عملیاتی متفاوت، نارساییهای شورای چهارم را در کانون نقد خود قرار داده اند و به بیان راهکارهایی جهت برون رفت از این مشکلات پرداخته اند.
هویت شیراز زیر آوار توسعه شهری گم شده است
مهدی حاجتی با اشاره به سرعت توسعه شهر شیراز، برخی مسایل به ویژه خشکسالی را عامل موج مهاجرت به این کلانشهر دانست و بر نقش پارلمان محلی در مدیریت صحیح گسترش شهر تاکید کرد.
عضو پنجمین شورای اسلامی شهر شیراز عملکرد شورای چهارم را در صیانت از هویت فرهنگی این شهر ضعیف قلمداد کرد و گفت: هویت شهر بهارنارنج زیر آوار توسعه شهری گم شده است.
وی سیاست گذاری طراحی شهری، المانسازی و پیش بینی فضاهای جدید شهری را به تناسب توسعه شیراز، نامطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: شورای چهارم در آن چه به رفع خستگی شهر و شهروند کمک می کند، موفق نبوده است.
حاجتی خلاء المان های متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی کلانشهر شیراز را گوشزد کرد و گفت: شورای پنجم باید شیراز را به هویت واقعی خود نزدیک سازد.
نگاه پارلمان محلی چهارم به شهر، نگاه به ساختمان بود
علی ناصری عملکرد شورای چهارم شهر شیراز در توسعه گردشگری و زیرساخت های فرهنگی را ضعیف دانست و بر حل مشکلات اجتماعی شهر توسط شورای پنجم تاکید کرد.
عضو منتخب پنجمین شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به معضلات حوزه سلامت این کلانشهر، غفلت شورای چهارم در حل مشکلات پارازیت ها را گوشزد نمود.
وی ابراز داشت: نگاه پارلمان محلی چهارم به شهر، نگاه به ساختمان بود در صورتی که شهر سالم، مردم سالم میپروراند و مردم سالم، شهر سالم.
ناصری اهمیت شورای شهر به ساخت و سازهای بی رویه در صورتی که مردم درگیر آسیبهای اجتماعی باشند را ناخوشایند تلقی کرد و اظهار داشت: اعضای شورای پنجم به دنبال نیاز سنجی صحیح و رفع مشکلات شهروندان هستند تا بتوانند با عملکرد صادقانه و شبانه روزی خود، لبخند رضایت را بر لبان مردم بنشانند.
پرداختن به نارسایی های شورای چهارم در وضعیت فعلی غیر منطقی است
ابراهیم صبوری دودجی، عضو شورای پنجم شهر شیراز پرداختن به نارسایی های شورای چهارم در وضعیت فعلی را غیرمنطقی تلقی کرد و تعیین تکلیف برای آینده شهر را در گرو بررسی جامع تر و دقیق تر دانست.
وی بر تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف شورای چهارم تاکید کرد و گفت: اعضای منتخب شورای فعلی جهت اصلاح امور، برنامه های عملیاتی متفاوتی دارند.
کم توجهی شورای چهارم به نقش کلیدی سلامت در توسعه پایدار شهری
یکی از اعضای منتخب شورای پنجم شهر شیراز، فاصله گرفتن شورای چهارم از مردم را نقد کرد و گفت: بسیاری از تصمیمات شورای فعلی بر اساس سلایق شخصی اعمال می شد، در حالی که شورا و شهرداری متعلق به مردم است.
قاسم مقیمی با اشاره به کم توجهی شورای چهارم به نقش کلیدی سلامت در توسعه پایدار شهری، بر تنوع و تکثر جنسیتی و فرهنگی شهر شیراز تاکید کرد و افزود: بسترسازی مناسب برای کودکان که بخش عظیمی از گستره جمعیتی شیراز را تشکیل می دهند، کمتر مورد اهتمام بوده است.
مقیمی افزایش امنیت اجتماعی زنان و دختران کلانشهر شیراز را ضروری تلقی کرد و گفت: تامین آسایش روانی بانوان شیرازی یکی از اولویت های شورای پنجم است.
وی با اشاره به فراگیر شدن پیشرفت تکنولوژی، ابراز داشت: مدیریت شهری شیراز باید با تکیه بر فناوری های نوین به هوشمندسازی سرویسهای خدماتی خود اقدام نماید.
مقیمی آشفتگی بصری شهر شیراز را عامل خدشه دار نمودن هویت معماری ایرانی دانست و گفت: هدف شورای پنجم، نظم بخشیدن به ساختارهای شهری است.
زنده نگاه داشتن نام شهدا و بزرگان شیراز در شورای چهارم مغفول ماند
احمد تنوری، عضو منتخب شورای پنجم شهر شیراز عدم ارایه گزارش عملکرد سالیانه توسط شورای چهارم را یکی از نارسایی های این پارلمان شهری عنوان کرد.
تنوری با اشاره به عدم ارایه ریز بودجه شهرداری و شورای چهارم، بر آگاهی بخشی عموم شهروندان از موارد تخصیص بودجه تاکید کرد.
وی ابراز داشت: این حق مردم است که بدانند دهها میلیارد تومان بودجه فرهنگی چگونه هزینه میشود.
عضو منتخب شورای پنجم شیراز با تاکید بر تقویت نقش نظارتی مردم خاطرنشان کرد: تلاش شورای آینده این است که موارد تخصیص بودجه در بیلبوردهای میادین اصلی شهر در معرض مشاهده عموم قرار گیرد.
تنوری با اشاره به کمیته نام گذاری شوراها گفت: همواره زنده نگه داشتن نام شهدا و بزرگان فرهنگ و ادب شیراز در شورای چهارم مغفول مانده است که شورای پنجم باید در بحث نام گذاری اماکن، معابر و میادین به نام این بزرگان، اهتمام ورزد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 655618
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.