به گزارش خبرنگار ایرنا، او یکی از میلیون ها ایرانی است که روز جمعه برای تعیین سرنوشت کشور بپا خاسته اند.
شهروندان حاضر در شعبه 139 شیراز هنگام دیدن این همشهری کهن سال خود از سر احترام برخاستند و برای سلامتی اش صلوات فرستادند .
دهها و صدها نفر از شهروندان شیرازی در این شعبه اخذ رای از ساعات آغازین اخذ رای شناسنامه هایشان را در دست دارند ، آمده اند برای همدلی ، آمده اند برای استقلال میهن اسلامی ، آمده اند تا نه بگویند به زیاده خواهی دشمنان ، آمده اند تا به چشم طمع افرادی که امروز به ایران اسلامی چشم دوخته اند خاک بپاشند و پرچم سه رنگ ایران اسلامی را بر فراز قله افتخار به اهتزاز در آورند .
محمدحسین رضایی اصل از پشت عینک ذره بینی اش ما را می نگرد ، نفس نفس می زند ، سرانگشت سبابه اش را جوهری می کند و استوار و با متانت بر ته برگ تعرفه می نشاند ، تعرفه ها را با دو دست چسبیده است ، او باور دارد که هر رای تیری به چشم دشمنان است ، پیر مرد هشتاد و یک ساله امید را ، آرزوی افتخار و سربلندی میهن اسلامی را به انتظار نشسته است.
پیر مرد هشتاد و یک ساله ما با دستان لرزانش قلم بر تعرفه می گذارد و یک نام می نویسد ، یک نام آشنا برای زنان و مردان ، یک نام که کوهی از مسوولیت چهار ساله این سرزمین را بر دوش خواهد کشید .
او با زحمت دستانش را حایل دسته صندلی می کند زیر لب یا الله می گوید و با زحمت بر می خیزد ، هنوز تا رسیدن به صندوق ها راهی به درازی چند متر در پیش دارد ، او در فراز و فرود زندگی گردنه های سخت را پشت سر گذاشته است ، در سراشیبی عمر این روزها برای او چه دیر می گذرد ، پر شتاب و نفس زنان به صندوق ها می رسد ، دستان لرزانش را بالا می آورد ، یک رای به صندوق آبی و یک رای به صندوق سرخ می اندازد ، نفسی به راحتی می کشد ، زیر لب دعایی زمزمه می کند و از پشت عینک ذره بینی اش جمعیتی را می بیند که برایش صلوات می فرستند .
پیرمرد هشتاد و یک ساله روایت ما را به خارج از حوزه راهنمایی می کنند ، گام های او خسته و ناتوان بر زمین می نشیند ، هوای اهورایی اردیبهشت شیراز ، نگاههای مشتاق از پشت انبوه تعرفه ها ، دستان توانای نگهبانان صندوق های سرخ و آبی و چشم های امید برای سربلندی میهن اسلامی او را همراهی می کنند ، پیر مرد هشتاد و یک ساله روایت ما رای می دهد و با امید به درخشش یک ملت امروز را در قلبش جشن می گیرد .
دهها و صدها و هزاران نفر از چنین پیرمردان و پیر زنان ، جوانان و نوجوانان ، رای اولی ها و دختران و پسران و همه کسانیکه دل در گروه آبادانی و رونق این سرزمین دارند یکی یکی به حوزه 139 شیراز می آیند ، در صف ایستاده اند ، در تموز آفتاب به احترام سالخوردگان ایستاده اند و شناسنامه ها را در دست دارند تا روایتگر درخشش یک ملت باشند .
حوزه 139 را به همه مهربانی هایش ترک میکنیم ، امروز همه حوزه های اخذ رای در شیراز تبلور حضور و افتخار است ، امروز همه جا حرف از درخشش یک ملت است ، برای ایران ، برای همدلی و برای استقلال میهن اسلامی ، امروز روز تعیین سرنوشت مام میهن است .
فرایند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز شده است.
بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس، انتخابات 29 اردیبهشت ماه در سه هزار و 571 شعبه اخذ رای در این استان برگزار می شود که از این تعداد، 2 هزار و 563 شعبه ثابت و یک هزار و هشت شعبه ثابت هستند.
هادی پژوهش جهرمی افزود: این شعب کار رای گیری از مردم استان در 102 شهر، 162 نقطه عشایری و 2 هزار و 230 روستای استان فارس را برعهده دارند.
به گفته وی، تعداد افراد واجدان شرایط رای دادن در استان فارس، سه میلیون و 512 هزار و 961 نفر هستند که از این تعداد، حدود 79 هزار نفر رای اولی هستند.
به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس، در روستاهای کمتر از 20 خانوار انتخابات شوراها برگزار نمی شود اما آرای مردم این روستاها جهت انتخابات ریاست جمهوری به وسیله صندوق های سیار اخذ می شود.
مردم استان فارس علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از میان 17 هزار و 264 داوطلب برای کرسی های شورای شهر و روستای خود نیز افراد مورد اعتماد و اصلح را انتخاب خواهند کرد.
در 10 شهر استان شامل آباده، فیروزآباد، داراب، کازرون، نورآباد، لار، مرودشت، فسا، جهرم و صدرای شیراز انتخابات به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود. شمار اعضای شورای اسلامی شهر در این شهرها هفت نفر است.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.