به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری فارس، علی القاصی در پنجمین نشست ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان فارس با تاکید بر اهمیت مقوله امنیت در فرایند برگزاری انتخابات افزود: متاسفانه برخی افراد تصور کرده اند که به خاطر وجود فضای احساسی انتخابات و در ادامه مناظرات هرگونه هنجارشکنی و اقدامات غیرقانونی مباح و مجاز است که این امر، تصوری باطل است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به برخی قانون شکنی ها و اقدام های خارج از موازین قانونی پس از مناظره های انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئولان ستاد همه کاندیداها باید این نکته را مد نظر قرار دهند، چرا که این گونه تحرکات زمینه سوءاستفاده دشمنان را بیش از هر زمان دیگر فراهم می‌سازد.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت و سردادن شعار در حمایت از حوادث تلخ سال 88 مصداق واقعی اقدام و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود گفت: قانون در این خصوص مجازات تعزیری پیش بینی کرده و این تحرکات پس از تهیه و ارسال مستندات توسط ضابطین و تشکیل پرونده در شعب ویژه دادگستری به صورت ویژه و خارج از نوبت برابر موازین قانونی رسیدگی می شود.
رئیس شورای قضایی استان فارس با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی هیچگاه با کسانی که امنیت استان و ارزش‌های نظام را دستاویز رسیدن به اهداف خود قرار دهند، مماشات نخواهد کرد گفت: این حرکات بازی در زمین دشمن است و تنها باعث تحریک رقبا و ملتهب ساختن فضای انتخابات می‌شود.
القاصی تصریح کرد: انتخابات و رقابت های سالم آن و اهداف برگزیدگان مردم، زنده نگه داشتن ارزش ها و تقویت آرمان های مقدس نظام است که این امر با تحرکات کنونی برخی کاندیدا ها و طرفداران آنان در تعارض می باشد.
مقام ارشد قضایی استان و رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی فارس توصیه کرد: حرکت کاندیداها و طرفداران آنان در چارچوب مقررات و موازین قانونی باعث خواهد شد علاوه بر احترام متقابل رقبا به قوانین، امنیت و آرامش کامل بر انتخابات حاکم شود.
القاصی همچنین بر رعایت مقررات در خصوص تجمعات از سوی نمایندگان نامزدهای انتخابات تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تجمعات غیر قانونی زمینه شکل گیری التهاب توسط مخلان نظم و سوء استفاده دشمنان را فراهم می کند از این رو ، تنها تجمعات دارای مجوز اجازه برگزاری در زمان و مکان تعیین شده توسط نهاد های ذیصلاح را دارند و عوامل انتظامی از شکل گیری تجمعات غیر مجاز و غیر قانونی جلوگیری و در صورت مقاومت افراد، برخورد قانونی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعرض به پوستر ها، بنرها و اقلام تبلیغاتی مجاز نامزد های انتخاباتی جرم محسوب می شود، گفت: یکی از وظایف ستاد های انتخاباتی آموزش نحوه صحیح و قانونمند تبلیغات به عوامل اجرائی است که بخشی از آن، احترام به اقلام تبلیغاتی مجاز سایر نامزد ها و رقبای انتخاباتی است.
در این نشست مسئولیت های قانونی نهادهای ذیربط در قالب دستورالعمل قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات مرور و بررسی شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6113 / 2027
دریافت خبر : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.