محمدرضا راه چمنی گفت: اینکه عده ای بخواهند برای جلب آراء به خود جنسی را میان مردم توزیع کنند هم ایراد شرعی دارد و هم می تواند جرم تلقی شود.

به گزارش جماران، محمدرضا راه چمنی با بیان اینکه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی بعد از خداوند مردم هستند که هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنند پایگاه مردمی نظم را بالا می برند، گفت: مشروعیت نظام بستگی به حمایت مردم دارد،  انتخابات می تواند به نوعی نشان دهد که مردم حامی نظام خود هستند، این بار نیز مردم با رای بالای خود به کاندیداها به نظام مشروعیت و مقبولیت خواهند داد.

وی ادامه داد: کاندیداها با ارائه برنامه های خوب می توانند زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند، همچنین احزاب و گروه های سیاسی نیز می توانند در افزایش مشارکت مردم تاثیر گذار باشند.

وی افزود: رسانه ها با فضاسازی سالم و خوب، اقشار دانشجویی با برگزاری همایش‌ها و همینطور فرهنگیان، ائمه جمعه، هنرمندان و سخنرانان در مراسم مختلف نیز می توانند با ایجاد انگیزه و امیدآفرینی درانتخابات حضور بیشتر مردم پای صندوق های رای را فراهم کنند.

راه‌چمنی با بیان اینکه بخشی از مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند اظهار کرد:  اما مردم عزت نفس دارند وکرامت ایشان باید حفظ شود  نباید فرهنگ خرید آراء از طریق تطمیع با پول یا کالا را در کشور باب کرد چراکه درنهایت موجب شکست غرور مردم می شود.

وی افزود: اینکه عده‌ای بخواهند جنسی را توزیع کنند هم ایراد شرعی دارد وهم جرم تلقی می‌شود و حتی فرماندارن نیز می توانند با آرایی که از طریق خرید و تطمیع به وسیله دادن کالا یا اجناس خریده شده‌اند را باطل کنند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: مردم مسلماً با آگاهی از سوابق و برنامه های کاندیداهای خودشان می توانند بهترین وگزینه اصلح را انتخاب کنند. اما اگر این انتخاب آنها تحت تاثیر توزیع کالا باشد در واقع حق بقیه مردم و کاندیداهای دیگر ضایع می شود که این خود به دور از عدالت و انصاف است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.