به گزارش ایرنا، عبدالحمید معافیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه اصولگرایان و کاندیداهای شناخته شده، رقیب دکتر روحانی در انتخابات نیستند، گفت: رقیب روحانی، کمرنگ بودن حضور مردم و عدم مشارکت و قهر آنان از صندوق های رای است و هر رایی از آرای خاموش که با حضور گسترده مردم به صندوق ریخته شود، به نفع روحانی است.
معافیان با بیان اینکه هنوز فضای انتخابات پر شور و نشاط نیست، گفت: ما از سویی دغدغه پر شور و حال شدن فضای انتخابات را داریم و از سوی دیگر باید به دغدغه مسئولان امنیتی بیاندیشیم که تحرکات در جلوی ستادها کنترل شود.
او گفت: ما با هیچ نوع هنجارشکنی موافق نیستیم، مسئولان امنیتی هم این نگرانی را دارند که تجمعات جلوی ستادها منجر به هنجارشکنی شود که این نگرانی منطقی است و باید نسبت به آن حساس باشیم.
معافیان ادامه داد: متاسفانه در برخی از ستادهای کاندیداها در بعضی از مناطق شهری و عمدتا جنوب شهر، با توزیع غذا و پول که نوعی توهین به مردم است، در حال جمع آوری نظرات عمومی هستند، این موضوع استفاده از ناآگاهی مردم است و ما این روش ها راتایید نمی کنیم.
جمیله کریمی، سخنگوی ستاد انتخابات روحانی هم در این نشست بر لزوم حضور حداکثری مردم و تلاش برای جلب آرای خاموش تاکید کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات تعیین کننده است، ما از همه ظرفیت های قانونی برای آشتی مردم با صندوق های رای استفاده خواهیم کرد، قهر با انتخابات و قهر با صندوق، مشکلی از جامعه ما حل نمی کند.
وی ادامه داد: برخی از داوطلبان با روی آوردن به اقتصاد صدقه ای سعی در جلب نظر مردم دارند ولی ما این رویکرد را نمی پذیریم و معتقدیم مردم با شعور سیاسی، بینش و آگاهی در انتخابات حضور می یابند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
6113 /6118/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.