به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، محمود طهماسبی افزود: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی منطقه کوهمره سرخی شیراز، اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری عامل این کار آغاز شد و گروه ویژه ای برای بررسی این موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی بیان داشت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز پس از گشت زنی های متوالی، فرد خاطی را با هویت ق - ب شناسایی و طی یک عملیات ویژه در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.
او اظهار کرد: فرد متخلف به هنگام شب و با استفاده از یک دستگاه اره‌ موتوری، درختان جنگلی بلوط منطقه کوهمره سرخی شیراز را قطع می کرد.
طهماسبی ادامه داد: این متخلف پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تحویل مراجع قضایی شد.
وی، با اشاره به تمهیدات جدی و سختگیرانه منابع طبیعی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی به ویژه در جنگل های انبوه و ارزشمند بلوط منطقه کوهمره سرخی شیراز، گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با گشت زنی های مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می کنند و به متخلفان و سودجویان اجازه تعرض به این منابع را نخواهند داد.
طهماسبی افزود: با عنایت به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی،
اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ ارزشمند منابع طبیعی در بین مردم از اولویت های منابع طبیعی است.
منطقه کوهمره سرخی شیراز در فاصله حدود 40 کیلومتری شیراز واقع شده است و دارای 80 هزار هکتار پوشش جنگلی بلوط است.
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.