مهدی رنجبر یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود:در مدت یادشده ‌پردیس سینمایی گلستان با سه سالن سینما با ظرفیت 350ن فر،سینما فرهنگ با یک سالن با ظرفیت 220نفر و سینمای هنر و تجربه با یک سالن و با ظرفیت 120نفر راه اندازی شد.
وی با اشاره به گشایش سینما غزل که به اکران فیلم های روز سینمای جهان و انیمیشن اختصاص داشته و ظرفیتی معادل 120 نفر دارد،گفت:گشایش 6 سالن سینمایی در شهرستان های داراب ،لار ،گراش ،فسا ،کازرون و آباده هر کدام با 400 صندلی فرصتی دوباره برای آشتی مردم استان با سالن های سینمایی فراهم کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:‌هفت سالن سینمایی در مجموعه فرهنگی و هنری شهرآفتاب که در مجتمع فرهنگی و تفریحی خلیج فارس واقع شده تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح می شود و باخلاقیتی که در این مجموعه هزار و 530 نفری با شش سالن 250نفره و یک سالن ویژه 30نفره نهفته تغییر شگرفی را در حوزه سینما شاهد خواهیم بود.
رنجبر به سینماتک های راه اندازی شده در دو سال گذشته نیز اشاره داشت و افزود:در سال های 94 و 95 دو سینما تک خانه هنر با 40 صندلی و پیرسوک با 45 صندلی راه اندازی شده است.
او با اشاره به سالن های تئاتر ایجاد شده در این بازه زمانی و روند تجهیز و بازسازی آنها بیان داشت: با بازسازی سالن استاد هودی، تاسیس سالن های استاد سپاسدار به صورت جعبه سیاه و سالن های استاد بابا ملک ،استاد لایق و ابوریحان درسال 95و 96 و نیز تجهیز تالار استاد بخشی زاده واقع در کوی زهرا به ظرفیت سالن های تئاتر فارس افزود شد.
رنجبر با اشاره به راه اندازی یک سالن در دانشگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد:ایجاد هفت سالن در شیراز و پنج سالن در حال ساخت در شهرستان های فارس زمینه ساز حضور و فعالیت بیش از پیش هنرمندان را در عرصه تئاتر استان فراهم خواهد کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد:به این ترتیب سالن استاد پورشکیبایی در سال 1395،جعبه سیاه مجموعه شهر آفتاب در سال 1396،هفت جام هنر پارسیان در سال 1394 و ندای دل جناب نیز در سال 1396 راه اندازی شده اند.
او با تاکید بر افتتاح 30 گالری در دوره چهارساله اظهار داشت: بر این اساس گالری های جم، گلزاری، افدستا، بیدبن، نقش خیال، ژرف، نارنج، رسام، مانی، سعدی، اردیبهشت، ایماژ، آینه، درافشان، به نگار، تاروپود، سروناز، هنر و معماری ژاو،ققنوس،اندیشه نگار، استادغلامی،یاس،پیرسوک،هان،شیشه تجسم، باتیس،خانه هنرشیراز، وافی و سرو سهی درسال های 92 تا 95راه اندازی شدند.
خبرنگا:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.