بیژن زنگنه در افتتاح نخستین انستیتو زنجیره ارزش متانول کشور در دانشگاه شیراز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: متاسفانه هنوز هم در دانشگا ههای ما فناوری توسعه نمی یابد و این مراکز علمی همچنان بیشتر آموزشی بوده و پژوهش های موجود دانشگاهی هم خاصیتی برای کشور نداشته است.
وی یادآور شد: راه اندازی مراکزی مانند انستیتو متانول دانشگاه شیراز امید بخش است و از دانشگاه شیراز قدردانی می کنم که در این زمینه بسیار فعال است.
در همین خصوص وزارت نفت قراردادهای مربوطه را با دانشگاه های برتری مانند دانشگاه شیراز منعقد کرده و امیدواریم محققان کشور نه تنها در زمینه متانول بلکه در زمینه تولید فناوری و بهبود وضعیت زندگی مردم نیز فعالیت کنند.
زنگنه گفت: نخستین انستیتو متانول در دانشگاه شیراز راه اندازی شد و یازده مرکز دیگر طی ماه های آینده افتتاح می گردد و همچنین باید ده ها انستیتو تحقیقاتی در کشور راه اندازی شود تا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا پایان نامه های خود را نیز به سمت نیازهای کشور سوق دهند.
وزیر نفت ادامه داد: محققان و دانشجویان تنها نباید به فکر انتشار مقالات در نشریات باشند و از این فعالیت ها باید برای تولید ثروت و اقتدار بهره برد و علاوه بر این باید از این طریق برای دانشمندان و فارغ التحصیلان کار ایجاد کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639408
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.