روز پنجم اسفند، سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی بعنوان 'روز مهندس' نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه دولتی شهرضا روز پنجشنبه در این مراسم گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت 'روز مهندس' و ارتقاء سطح علمی دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
امیرحسین علی بیگی، استفاده از پتانسیل دانش آموختگان در راستای کاربردی کردن علوم دانشگاهی را از دیگر اهداف این برنامه اعلام کرد و افزود: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند نقش موثری در توسعه علم و تبدیل آن به ثروت داشته باشد.
عل بیگی گفت: برگزاری چنین برنامه هایی با حضور کارشناسان صنعت می تواند نقش موثری نیز در راستای تعامل بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند.
وی تصریح کرد: تعامل دانشگاه و صنعت، یکی از بهترین راه های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.
رئیس دانشگاه شهرضا با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته، برنامه‌های آموزشی مهندسی با شتابی همپایه با جریان توسعه فناوری در حال تحول است، افزود: بایستی با نگاه دقیق به شرایط و نیازهای بومی و تحولات بین المللی و در هماهنگی با طراحان برنامه‌های توسعه ملی، برنامه‌های آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته‌های مهندسی تدوین شود.
علی بیگی اظهار داشت: امروز مهندسان بومی با نیروی خلاق خود، نقشی کلیدی در طراحی و تولید محصولات جدید، توسعه صنایع، افزایش درآمد ملی و توسعه پایدار بر عهده دارند.
یکهزار و 100 دانشجو در هشت رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد زیر نظر 21 نفر هیأت علمی در دانشگاه دولتی شهرضا تحصیل می کنند.


شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/6027/7144
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.