به گزارش ایرنا محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان افزود: کارآفرینان با رویکرد دانش و درک صحیح از بازار، ایده پردازی می کنند اما در عمل با محدودیت هایی مواجه می‌شوند که باید اقدامات اساسی برای تامین مالی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: توانمندی های انسانی و شرایط موجود اقتصادی کشور ضرورت توجه به کارآفرینی را نسبت به گذشته بیشتر می کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه فناوری کشور در سال های اخیر در دنیا 25 رتبه ارتقاء پیدا کرده و در آینده شرکت های دانش بنیان به بازار بورس وارد خواهند شد.
وی گفت: مسائل اقتصادی، معیشت، اشتغال جوانان و همچنین ظرفیت های علمی و تخصصی، علم و فناوری توجه به کارآفرینی را الزامی می کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه استان کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است تصریح کرد: توجه به کارآفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند توجه به این موضوع مهم استان کرمان را به عنوان یک استان نمونه کارآفرین در کشور مطرح کند.
وی تمرکزگرایی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: افزایش اختیارات استان ها در برنامه ششم توسعه یکی از اقدامات مهم انجام گرفته است و با افزایش این اختیارات سازمان‌های متناظر می توانند اختیارات را از ستادهای مرکزی بگیرند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین مالی سنتی دغدغه فعالان اقتصادی است تصریح کرد: 80 درصد فعالان اقتصادی و کارآفرینان با مشکلات بانکی مواجه هستند.
وی افزود: وعده‌ تغییر نظام بانکی را در پایان مجلس نهم داده بودیم و در مجلس دهم این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و قانون نظام بانکداری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد که اکنون وارد جزئیات آن شده‌ایم.
پورابراهیمی با اشاره به نظرات فقهی مراجع تقلید در خصوص نظام بانکی گفت: حمایت خوبی از سوی مراجع تقلید، فعالان اقتصادی و مردم داشتیم و قانون جدید نظام بانکی را از اوایل سال آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهیم داد.
وی اظهار کرد: امیدواریم پس از گذشت 33 سال در تابستان سال 96 بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همراهی برای رفع مشکلات و رفع قوانین مزاحم می تواند به این جمع کارآفرین کمک کند و آمادگی داریم در کمیسیون اقتصادی مجلس نظرات و پیشنهادهای کارآفرینان را بشنویم.
وی افزود: حضور استاندار اقتصادی، فرصت بزرگی است و مجمع نمایندگان استان و تمامی مسئولان استان آمادگی دارند تا کارآفرینان استان کرمان را مورد حمایت قرار دهند.
رئیس اتاق صنایع، معادن، بازرگانی و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین گفت: اگر به کار آفرین و سرمایه گذار اهمیت دهیم و همه فکر مسئولان متوجه رشد کارآفرینان شود و فضای رشد کارآفرین را فراهم کنند، اتفاقات بسیار خوبی برای کشور رخ خواهد داد.
سید مهدی طبیب زاده افزود: باید در زمینه اینکه چرا کارآفرینان استان کرمان رغبت نشان نمی دهند و حلقه بین ثروت و ثروت آفرینی را ایجاد نکرده اند، آسیب شناسی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالا، توان خلق مزیت در استان کرمان وجود دارد اما نتوانستیم از این فرصت ها استفاده کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: مرکز پژوهش و تحقیقات اتاق کرمان، به دنبال شناسایی پیشران های اقتصادی استان است و در این مرکز بخش های اقتصادی که می تواند بیشترین اثر را در درآمد سرانه داشته باشند، شناسایی و به جامعه معرفی می شود.
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمان آمادگی دارد نقشه راه شناسایی و پرورش کارآفرینان و همچنین فراهم کردن شرایط کار و رفع موانع کارآفرینی را با همکاری سایر دستگاه های مرتبط آماده و فراهم کند.
طبیب زاده گفت: متاسفانه امکان جذب 80 درصد از استعدادهای استان در شرایط فعلی وجود ندارد و بسیاری از این افراد به استان های و یا به کشورهای دیگر می روند.
وی تصریح کرد: ما به دنبال مرکز شتاب دهنده برای ایده های نو و خلاقانه هستیم تا ایده های ناب به منصه ظهور و تجاری سازی برسند که اولین مرکز در کرمان به زودی راه اندازی می شود.
یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان در محل اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.