به گزارش ایرنا، علی سعیدی دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:در زمان بررسی صلاحیت ها، چهار نفر از داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان شیراز نیز به خاطر تخلفات تبلیغاتی و اصرار بر ادامه تخلف، احراز صلاحیت نشدند.
وی اظهار کرد: همه داوطلبان انتخابات شوراها باید فعالیت تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را قبلا در بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور با نام اختصاری 'بی‌تاک' ثبت کنند.
** پیش بینی 725 شعبه اخذ رای در شهرستان شیراز
معاون سیاسی فرمانداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 725 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری در شهرستان شیراز پیش بینی شده است.
سعیدی افزود: 594 شعبه اخذ رای شهری، 121 شعبه اخذ رای روستایی و 10 شعبه اخذ رای عشایری برای اخذ رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری همزمان 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، در هر شعبه اخذ رای 2 صندوق مستقر می شود.
معاون سیاسی فرمانداری شیراز گفت: از 725 شعبه اخذ رای شهرستان شیراز، 648 شعبه ثابت و 77 شعبه سیار خواهد بود.
وی ادامه داد: شهر شیراز با 542 شعبه اخذ رای بیشترین شمار شعب در سطح این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
** انتخابات الکترونیک در شهر صدرا
سعیدی گفت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز به صورت الکترونیک برگزار می شود و به همین منظور، 28 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.
وی یادآوری کرد: اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی و غیرالکترونیک است.
** برپایی ستاد 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شیراز
معاون سیاسی فرمانداری شیراز با اشاره به رقابت 6 نامزد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تاکنون تنها 2 نامزد این دوره از انتخابات، نمایندگانی را برای برپایی ستاد انتخاباتی در شهرستان شیراز معرفی کرده اند.
وی گفت: هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می تواند در شهرستان شیراز یک ستاد مرکزی داشته باشد اما محدودیتی نیز در ایجاد ستادهای فرعی نخواهد داشت و البته در این میان، امکان برپایی ستادهای انتخاباتی در منطقه مرکزی شهر شیراز وجود ندارد.
سعیدی گفت: حدفاصل چهار راه پیروزی، خیابان پیروزی، خیابان هجرت، خیابان ساحلی، میدان دانشجو، خیابان ملاصدرا، خیابان قصردشت و چهارراه پیروزی، اضلاع منطقه ممنوعه برپایی ستادهای انتخاباتی در شهر شیراز را تشکیل می دهند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.